کد خبر: ۱۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹

موفقیت جوانان شیرازی در ساخت دستگاه تولید اوزون

یک شرکت دانش بنیان در شیراز توانست دستگاه تولید اوزون را با ایده از رعد و برق بسازد.
یک شرکت دانش بنیان در شیراز توانست دستگاه تولید اوزون را با ایده از رعد و برق بسازد.

مهدی اعتمادی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: رعد و برق با ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی بین ابر و زمین ایجاد موجب یونیزه و تمیز شدن هوا می‌شود.

او افزود: دستگاه ما با ایجاد یک ولتاژ بالای ۲۰ هزار ولت به صورت رعد و برق در دستگاه، موجب شکسته شدن مولکول‌های هوا می‌شوند و یک اکسیژن فعال ایجاد می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شرکت دانش بنیان در شیراز تصریح کرد: ویروس‌ها برای انجام فعالیت شان در لایه‌ای از چربی زندگی می‌کنند که اوزون این لایه محافظ را از بین می برد و زمینه زندگی ویروس‌ها را از بین می‌برد.

اعتمادی افزود: اوزون گازی بسیار فرار است که نهایتا ۲ تا ۳ دقیقا در محیط ماندگار است، اما ما توانسته ایم با تغییراتی در دما، سطح الکترود‌های دستگاه وطوبت هوا ماندگاری آن را تا ۳۰ دقیقه افزایش دهیم.

او با بیان اینکه مهمترین ویژگی این دستگاه تنظیم میزان پرتاب گاز اوزون است، ادامه داد: علت ساخت این دستگاه این بود که در حال حاضر برای ضد عفونی هوا از مواد شیمیایی استفاده می‌شود و درحالی که در این دستگاه به جای موادضدعفونی کننده اکسیژن هوا دریافت و آن را به اوزون قوی‌ترین ضدعفونی کننده تبدیل می‌کند.

اعتمادی تصریح کرد: با سرمایه گذاری در شرکت می‌توان روزانه ۳۰۰ دستگاه تولید کند، اما با توجه به کمبود سرمایه در حال حاضر روزانه ۱۵ دستگاه تولید می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان 
نظرات بینندگان