کد خبر: ۱۳۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

آمار خودروهای غیربومی فارس تا عصر دیروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت:از مجموع تردد‌های ثبت شده خودور‌ها در سطح استان، ۷۸ درصد خودرو‌ها با پلاک استان فارس، ۴ درصد استان تهران و ۴ درصد استان اصفهان هستند و مابقی استان‌ها سهمی ناچیز از تردد را به خود اختصاص داده اند.
سیاهپور اظهار کرد: بر اساس خروجی‌های آمار سامانه‌های تردد شمار، تردد وسیله نقلیه در ورودی‌های استان نسبت به مشابه پارسال کاهش چشمیگیری داشته است به طوری که در محور شهرضا به آباده شاهد کاهش ۷۷ درصدی تردد (تردد در محور شهرضا به آباده در ۲۴ ساعت روز ۲۸ اسفند ۹۸ به تعداد ۳ هزار و ۵۹۰ دستگاه وسیله نقلیه و در مدت مشابه پارسال ۱۵ هزار و ۴۳۲ دستگاه است) هستیم، در مابقی ورودی‌های استان مانند بوشهر، خوزستان، کرمان، بندرعباس و عسلویه هم کاهش تردد در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد مشابه پارسال است.

او همچنین افزود: از مجموع تردد‌های ثبت شده خودور‌ها در سطح استان، ۷۸ درصد خودرو‌ها با پلاک استان فارس، ۴ درصد استان تهران و ۴ درصد استان اصفهان هستند و مابقی استان‌ها سهمی ناچیز از تردد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از این مقدار تردد غیر بومی ۱۵ درصد تردد، مربوط به خودرو‌های سنگین جهت جابجایی کالا، مایحتاج عمومی و سوخت است و تردد در ورودی استان فارس از سمت اصفهان در روز ۲۸ اسفند با پلاک استان فارس ۵۳ درصد پلاک استان، اصفهان ۱۸.۲ درصد پلاک استان، تهران ۱۴.۶ درصد پلاک استان، یزد ۲.۲ پلاک استان چهارمحال و بختیاری ۲.۲ و پلاک مابقی استان‌ها ۹.۸ درصد است.

سیاهپور همچنین بیان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی مسافر، بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی کرونای استان، شرکت‌های حمل و نقل برون شهری نسبت به محدود سازی سرویس دهی به همه مقاصد استان‌های مختلف کشور و عدم سرویس دهی به استان‌های آلوده به ویروس کرونا اقدام کرده بگونه‌ای که تعداد سفر‌ها از مبدا استان فارس به مقاصد مختلف کشور حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

او گفت: به عنوان مثال در بهمن ماه سرویس‌های ارسالی از مبدا شیراز به شهر تهران حدود ۷۶ سرویس بوده که در ۲۸ اسفند ۹۸ تعداد سرویس‌ها حدود ۱۰ سرویس بوده است (آمار بر اساس صورت وضعیت‌های صادر شده و اتوبوس‌های خارج شده از پایانه شهید کاراندیش شیراز است) و مطابق دستورالعمل و ضوابط شبکه سیر هیچ گونه سرویس دهی از استان‌های دیگر به استان فارس نیز انجام نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: به جز استان تهران که با توجه به درخواست‌های مسافران جهت سفر‌های ضروری، روزانه ۱۰ دستگاه اتوبوس به این استان سرویس دهی انجام می‌دهد، قابل ذکر است که در چند روز گذشته تمام مسافران ورودی و خروجی پایانه بوسیله تب سنج دستی کنترل و غربالگری می‌شود و با همکاری شهرداری شیراز نسبت به ایجاد دالان مشخص ورودی و خروجی مجزا و گیت تب سنجی در امتداد دالان‌ها برای کنترل همه مراجعه کنندگان به پایانه بخصوص در پایانه شهید کاراندیش انجام شده است.

او بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد فرماندهی پیشگیری از ویروس کرونای استان در همه مبادی ورودی استان و ۴ ورودی شهر شیراز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل و نماینده استانداری جهت هماهنگی گروه مذکور، غربالگری و تب سنجی مسافران همه وسایط نقلیه و همه سرنشینان اتوبوس انجام می‌شود و در صورت مشاهده موارد مشکوک به قرنطینه منتقل می‌شوند.

سیاهپور از همه هموطنان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و بارش‌های هفته پیش رو از سفر‌های غیر ضروری پرهیز و موارد ایمنی و بهداشتی در جاده‌ها را رعایت کنند.


نظرات بینندگان