کد خبر: ۱۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در اسفند 98 شاهد بود:

کاهش شديد تعداد پروازها و اعزام و پذیرش مسافر/ عدم صحت اخبار منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شیراز

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان فارس از کاهش شديد تعداد پروازها و اعزام و پذیرش مسافر در اسفند ماه سال ۹۸ در فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، احسان استوار مدیر روابط عمومی فرودگاه بين المللي شیراز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آمارهای موجود در اسفند ماه سال گذشته ۸۰۰ پرواز داخلی و ۲۲۷ پرواز خارجی لغو شده که این امر باعث کاهش اعزام و پذيرش ۹۸ هزار مسافر داخلی و ۳۰ هزار مسافر خارجی شده است. روابط مدیر روابط عمومی فرودگاه بين المللي شیراز افزود: همچنين در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا دوم فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با لغو ۲۸۲ پرواز داخلی و ۶۵ پرواز خارجی باکاهش ۳۳ هزار و ۲۲۹ مسافر داخلی و ۸ هزار و ۴۸۱ مسافر خارجی روبرو بوده ايم كه اين به معني كاهش ٧١ در صدي در مسافرين داخلي و كاهش ٩٨ درصدي در مسافرين خارجي بوده و اخبار منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شیراز واقعيت ندارد.

استوار به اقدامات کشورها مبنی بر خروج اتباع شان از کشورهای آلوده به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه ایران نیز به منظور خروج و انتقال هموطنانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس اقامت دارند، با هماهنگی سفارتخانه های ذیربط در کشورهای مربوطه اقدام به هماهنگی جهت پروازهای موردی به صورت یک طرفه می‌نماید که کلیه مسافران این پروازها پس از بررسی‌های پزشکی و صدور شناسنامه بهداشتی وارد کشور می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام اینکه تعطیلی فرودگاه های کشور از اختیارات شورای امنیت ملی است، افزود: فرودگاه بین المللی شیراز برای اکثر پروازهای عبوری از فضای کشور به عنوان فرودگاه احتیاطي جهت فرود اضطراری است و باید به صورت ۲۴ ساعته در ٣٦٥ روز سال عملیاتی باشد.

استوار تاکید کرد: خط مشی صنعت هوانوردی کشور، همسو با سیاست های کمیته اجرایی مبارزه با کرونا، توصيه به پرهيز از سفر و ماندن در خانه است.

وي اظهار داشت: با اجراي دستورالعمل هاي خاص مرتبط با پيشگري از شيوع بيماري تا كنون هيچ مورد ي از ابتلا به اين بيماري در فرود گاه بين المللي شيراز مشاهده نشده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان