کد خبر: ۱۳۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

با دستور استاندار ورود به استان فارس ممنوع شد

شیرازه، چند روز پیش در مطلبی به استاندار فارس از وی خواست اکنون که استان فارس هنوز وارد فاز بحرانی این بیماری نشده و کمتر از دیگر نقاط، آلوده است بایستی مصون نگه داشته شود راه های ورود به فارس را مسدود نماید چرا که فقط توصیه به مردم برای عدم مسافرت و در خانه ماندن نیز کافی نیست و اقدامات عملی برای جلوگیری از مسافرت مردم لازم است.چرا که اگر تنها توصیه موثر بود، در چند روز گذشته، شاهد ورود تعداد زیادی مسافر به شهرهای شمالی و جنوبی کشور نبودیم.
 به گزارش شیرازه، فارس از جمله استان هایی است که هر ساله در ایام تعطیلات نوروز، پذیرای تعداد زیادی از مسافران نوروزی است که از اقصی نقاط کشور برای دیدن زیبایی های این استان به فارس سفر می کنند و طبق آمارهای موجود در ردیف ۵ استان اول کشور است که هر ساله بیشترین مسافران نوروزی را در خود جای داده است.اما شرایط امسال شرایط خاص و ویژه ای است و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و راه های آسان انتقال آن از انسان به انسان، به طور قطع و یقین استان فارس امسال نمی تواند پذیرای مسافران نوروزی باشد.

چند روزی است اقشار مختلف مردم از استاندار فارس به عنوان نماینده عالی دولت در استان، درخواست کرده اند که با انسداد ورودی های استان، از ورود مسافران نوروزی به فارس جلوگیری نماید اما تاکنون این درخواست به حق مردم محقق نشده و همچنان راه ها باز و تردد مسافر حتی از استان های بسیار آلوده نظیر تهران و قم به فارس ادامه دارد.

تنها اقدامی که شروع شد استقرار اکیپ هایی در ورودی شیراز است که فقط با دستگاه تب سنج، میزان دمای بدن مسافران ورودی به این شهر را رصد می کردند.این اقدام لازم اما ناکافی است چرا که طبق نظر پزشکان متخصص، دوران نهفتگی این بیماری بین یک تا ۱۴ روز است و قطعا ممکن است افرادی ناقل بیماری باشند اما علائم آن نظیر تب را نداشته باشند. پس با استفاده از یک تب سنج در ورودی شهرها نمی توان بیماران کرونایی را شناسایی کرد.

از طرفی فقط توصیه به مردم برای عدم مسافرت و در خانه ماندن نیز کافی نیست و اقدامات عملی برای جلوگیری از مسافرت مردم لازم است.چرا که اگر تنها توصیه موثر بود، در چند روز گذشته، شاهد ورود تعداد زیادی مسافر به شهرهای شمالی و جنوبی کشور نبودیم.

شیرازه، چند روز پیش در مطلبی به استاندار فارس از وی خواست اکنون که استان فارس هنوز وارد فاز بحرانی این بیماری نشده و کمتر از دیگر نقاط، آلوده است بایستی مصون نگه داشته شود راه های ورود به فارس را مسدود نماید.

استاندار محترم به عنوان رییس شورای تامین استان، در قبال حفظ جان و تامین امنیت تک تک فارسی ها مسئول است و باید تا دیر نشده از ورود مسافران غیر بومی به فارس جلوگیری کند تا این استان به درد استان های شمالی کشور دچار نشود.

در همین رابطه عنایت الله رحیمی استاندار فارس با اشاره به ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به فارس گفت:  حتی ورود خودروهای شهرستان های مختلف فارس به یکدیگر ممنوع شده است و مدارک افراد در مبادی ورودی شهرها بررسی می شود.

استاندار با بیان این که همه تلاشمان را به کار گرفته ایم تا ویروس کرونا را از بین ببریم، تصریح کرد: در۲۸ نقطه ورودی استان با حضور نیروهای انتظامی ، نمایندگان دادستان ها و هلال احمر از ورود افراد غیر بومی جلوگیری می شود.

وی افزود: تنها کسانی که اهل همان شهر باشند اجازه ورود خواهند داشت و بقیه افراد باز گردانده می شوند.

رحیمی با بیان اینکه افراد مشکوک نیز در ورودی های شهر کنترل و  قرنطیه می شوند گفت :امسال پذیرش مسافر در هتل های استان صفر بوده است   و سرویس دهی اتوبوس های مسافربری به کمتر از ۵ سرویس کاهش یافته است و افراد در فرودگاه ها نیز کاملا کنترل می شوند .

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم گفت:  طبق قانون ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است و با کسانی که بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند برخورد می شود.

آسیابی افزود: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه دستگاه ها و مردم لازم الاجرا است.


نظرات بینندگان