کد خبر: ۱۳۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
در جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مطرح شد:

مردم باید به این باور برسند که اماکن مقدس در سختی ها و مشکلات همراه مردم هستند/ باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم

نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مسئولین، نمایندگان برخی ادارات استان فارس، نیرو های نظامی و برخی از تشکل های مردم نهاد تشکیل شد.

به گزارش شیرازه، نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مسئولین و نمایندگان برخی ادارات استان فارس برای همفکری،تشکیل کمیته های این قرارگاه و همچنین احصا ظرفیت ها و مشکلات موجود در مواجه با ویروس کرونا در سال شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

مردم باید به این باور برسند که اماکن مقدس در سختی ها و مشکلات همراه مردم هستند/ باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم

ما می خواهیم با هم افزایی مردم باور کنند که در مقاطع ضروری اماکن مقدس به کمک مردم می آیند

ابراهیم عزیزی رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با عنوان اینکه امیدوارم با بهره گیری از سیره اهل بیت (ع)، به مقابله با این مشکل بپردازیم، بیان کرد: خدا رو شاکر هستیم که به ما عنایت کرد تا در این حرم مطهر برای یک امر ضروری در این برهه از زمان کنار یکدیگر جمع شویم و امروز به منظور مقابله با این مشکل، نیازمند جمع بندی ظرفیت های مادی و معنوی هستیم.

مردم باید به این باور برسند که اماکن مقدس در سختی ها و مشکلات همراه مردم هستند/ باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با اشاره به تلاش برای سازماندهی ظرفیت های خوب و موجود حرم های مطهر اظهار داشت: باید با هدفمند سازی این ظرفیت ها این امکان را برای متولیان بهداشت و درمان فراهم سازیم تا بتوان از این مشکل عبور کرد و اینکه هدفمندسازی ما می تواند یک نظم به این حرکت انقلابی و الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز آستان مقدس فضایی مناسب برای جلب کمک های مردمی است گفت: در تمامی مواردنیازمند مشارکت مردم در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا هستیم، بخش اعظمی از گروه های مردمی آماده فعالیت هستند و به لحاظ اینکه قسمتی این ظرفیت ها سازماندهی نشده از نتوانسته ایم از همه ی ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

عزیزی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت های بزرگان و متخصص ها در این زمینه برای رفع اضطراب بی مورد مردم لازم است افزود: طلاب و روحانیون می توانند در کاهش این اضطراب نقش آفرینی کنند، انجام امور فرهنگی و اجتماعی در این حوزه یکی از نیازهای امروز جامعه است و روحیه مردم لازم است که ارتقا پیدا کند.

وی ضمن ابراز اینکه نباید تصور کنیم که امکان مقدس صرفاً برای زیارت و عبادت است افزود: ما می خواهیم با این هم افزایی مردم باور کنند که در مقاطع ضروری این اماکن به کمک مردم می آیند واین نمایش و اثبات کارآمدی نظام سیاسی دینی است و ایران اسلامی همواره با هم افزایی توانسته تهدید را به فرصت تبدیل کند.

رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در پایان بر بالابردن وحدت ، هماهنگی و هم افزایی تمامی گروه های جهادی، ادارات و سایر نهاد ها برای تبدیل این تهدید (ویروس کرونا) به فرصت تاکید کرد.

مردم باید به این باور برسند که اماکن مقدس در سختی ها و مشکلات همراه مردم هستند/ باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم

در ادامه کار به تدریج با کمبود تخت ICU مواجه خواهیم شد/ همدلی مجامع و خیرین برای تامین مالی خرید تجهیزات

محمدهادی ایمانیه رئیس هیئت مدیره دارالشفای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اظهار به اینکه این ویروس همه عالم را درگیر کرده عنوان کرد: در صد سال گذشته چنین اتفاقی در جهان روی نداده است و برجستگان علمی دنیا هم در این موضوع گرفتار شده اند در کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و آمریکا هم متخصصین دارای مشکل برای برخورد با این ویروس دارند.

دکتر ایمانیه تصریح کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اینجا را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کردند توقع این بود که این حرم مطهر در همه شرایط به عنوان مرکز و مامن نیازهای مردم و همچنین رفع مشکلات استان باشد.

وی با عنوان این مطلب که اولین نیازمندی حمایت روحی و معنوی از پرسنل خط مقدم در بیمارستان ها است افزود: پرسنل ما خسته روحی شده اند و اگر این خستگی ادامه داشته باشد خدمات دچار اختلال خواهد شد.

دکتر ایمانیه با عنوان اینکه که حمایت روحی و معنوی از بیماران لازم است گفت: نقاهتگاهی در ورزشگاه ایجاد کردند که عده ای بی خیال و بی تفاوت به تفریح می پردازند و عده ای هم دچار ترس شده اند.

وی با اشاره به اینکه توجیح کردن مردم در راستای همکاری لازم است، افزود: وضعیت برخی استان های همسایه بهتر از فارس است و به مردم استان ما باید آموزش لازم داده شود.

ایمانیه با اظهار اینکه در ادامه کار به تدریج با کمبود تخت ICU مواجه خواهیم شد گفت: شورای عالی مجامع خیرین با حضور همه خیرین فعال شده و یک شماره حسابی را از طرف مجمع خیرین تامین سلامت اعلام کردیم که بارها از طریق رسانه ها اعلام شده است.

وی با اشاره به لزوم خرید تجهیزات درمانی به خصوص دستگاه سی تی اسکن گفت: اتاق بازرگانی تقبل هزینه 30 میلیارد ریال برای خرید سی تی اسکن اعلام کرده است.

رئیس هیئت مدیره دارالشفای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با تاکید بر کمبود ماسک N95 وجود دارد و نیاز است کادر پزشکی هر هشت ساعت این ماسک را تامین کنند، افزود: تغذیه بیماران و پرسنل یکی دیگر از مهمترین موارد است.

وی در ادامه از اعلام تولیت های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) اختصاص اماکن و برخی از رواق ها برای نقاهت بیماران خبرداد و گفت: حمایت از افرادی که از شغل خود محروم شده اند باید در دستور کار قرار گیرد.

مردم باید به این باور برسند که اماکن مقدس در سختی ها و مشکلات همراه مردم هستند/ باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم

تلاش  5 هزار و 825 گروه جهادی   جهت رفع آلودگی معابر شیراز

سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا رجبی در این جلسه به اقدامات سپاه فجر استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 5 هزار و 825 گروه جهادی به استعداد 23500 نفر جهت رفع آلودگی معابر شیراز و شهرستان‌ها به کار گرفته شدند.

وی همچنین با اشاره به کنترل مبادی ورودی استان فارس اظهار داشت: 3 هزار و 250 نفر در قالب 812 تیم نسبت به غربالگری و کنترل تردد در مبادی ورودی استان و شهر شیراز اقدام کردند همچنین تعداد 830 نفر در قالب 276 تیم جهت سرکشی و نظارت بر پمپ بنزین و پمپ گاز و نانوایی‌ها به‌کار گرفته شدند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان فارس افزود: این قرارگاه در زمینه غربالگری و اعزام تیم‌های واکنش سریع به منزل افراد مشکوک به کرونا نیز وارد عمل شده و اقداماتی را انجام داده است.

رجبی همچنین از ساماندهی و به کارگیری گردان‌های جنگ نوین یگان‌های سپاه خبر داد و بیان کرد: برای رفع آلودگی معابر به استعداد 3600 نفر تاکنون اقداماتی انجام شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس همچنین از فعالیت سپاه استان در زمینه تامین کادر درمانی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان‌ها جهت بیمارستان‌های معین سخن گفت.

وی ادامه داد:4 هزار بسته معیشتی هر بسته به ارزش 500 هزار تومان بین افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شدند، توزیع شده و 4 هزار بسته دیگر نیز در روزهای آتی توزیع می‌شود.

رجبی همچنین از راه‌اندازی بیش از 30 کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان با هماهنگی علوم پزشکی و سازمان صمت خبر داد.

مهندس سهرابی رئیس صدا و سیما مرکز فارس نیز گفت: امروز با تشکیل این قرارگاه مردم طعم داشتن حرم های مطهر را بیشتر خواهند چشید و قرارگیری دین کنار مردم در سختی ها را حس خواهند کرد. ما آمادگی برای مخابره این حرکت منسجم، همدلی و وحدت را داریم.

گفتنی است در این جلسه برخی از ادارات و سازمان های مردم نهاد به فعالیت های خود اشاره کردند و به بیان نظرات خود پیرامون بهینه سازی فعالیت های صورت گرفته، نیازمندی ها و مشکلات خود پرداختند.

در پایان جلسه ابراهیم عزیزی در مورد پیام این جلسه گفت: مردم با همکاری مسئولین پای کار آمده اند و یک برخورد مدبرانه و جامع در برخورد با این بیماری داشته اند، تلاش این است که به کمک بیایم و از موازی کاری با عملکرد سایر نهاد ها پرهیز کنیم و باید برای حضور مردم در این عرصه یک چارچوب و نظم تشکیلاتی داشته باشیم تا به فضل خداوند و وحدت از این مشکل نیز عبور کنیم.

به گزارش شیرازه، در نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)؛ امور سازماندهی ظرفیت ها در تمامی ابعاد به خصوص بهداشتی به دکتر ایمانیه، امور روانی و سلامت اجتماعی، آموزش و فضای مجازی به مهندس سهرابی ( مدیرکل صدا و سیمای فارس)، کلیه امور محلات به آقای محمد تقی تذروی ( عضو شورای شهر شیراز)، امور تولید و تجهیز مواد بهداشتی به آقای ایزدی (رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس)، کار تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی به آقای کامیاب (مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس) و کار جمع آوری امکانات مالی و غیرمالی به دکتر بذرافشان (مدیرکل امداد امام خمینی (ره) فارس) واگذار شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان