کد خبر: ۱۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹

برگزاری برنامه های حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) به صورت مجازی

معاون اجرایی آستان مقدس احمد ابن موسی (ع) با اشاره به اینکه تمام ظرفیت های موجود حرم در مقابله با کرونا را پای کار بیاوریم، گفت: برگزاری برنامه های حرم، به شکل مجازی برگزار شده است.

به گزارش شیرازه، محسن نعمتی معاون اجرایی آستان مقدس احمد ابن موسی (ع) امروز در نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اقدامات آستان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: به محض اینکه این ویروس در سطح جامعه منتشر شد، آستان مقدس هم حسب توصیه و تاکید تولیت آستان اقدامات لازم را انجام داد و تمام بخش های مختلف آستان تعطیل شد و در سه مرحله ضریح مطهر و سایر بخش ها ضدعفونی شد.

برگزاری برنامه های حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) به صورت مجازی

معاون اجرایی آستان مقدس احمد ابن موسی (ع) با اظهار اینکه محدود شدن ساعت زیارتی، کاهش ساعت کاری و اداری و تعطیل شدن نماز های جماعت از دیگر اقدامات بود گفت: در باب ورودی «باب الرضا (ع)» کار غربالگری، تب سنجی و ضدعفونی کردن شکل گرفت.

وی در مورد دلیل و نحوه تعطیلی حرم مطهر و برگزاری برنامه ها گفت: وزیر بهداشت از تولیت آستان مقدس خواستار تعطیلی حرم مطهر شد هر چند که تصمیم سختی بود اما حرم مطهر تعطیل شد و در راستای پیشگیری از این بحث اقدامات لازم را انجام دادیم که منجر به برگزاری برنامه های حرم مطهر به شکل مجازی شده است.

نعمتی تصریح کرد: تمام ظرفیت های موجود در حرم را پای کار بیاوریم و استفاده از ظرفیت های مختلف حرم مطهر برای ضدعفونی را در دستور کار قرار داده ایم و در حرم باید توانایی حل مشکلات مردم را  و کار پشتیبانی و کمک را به ستاد مرکزی استان داشته باشیم.

وی در مورد ظرفیت بخش درمان حرم گفت: دارالشفا آستان از بدو تاسیس در حال خدمت به زائران و مردم عزیز است و به عنوان یک پتانسیل در موضوع کرونا می تواند پای کار بیاید.

نظرات بینندگان