کد خبر: ۱۳۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

تولید "مواد ضدعفونی و الکل" در فارس معطل تامین مواد اولیه

ایزدی از تغییر خط تولید 17 کارخانه به مواد ضد عفونی کننده خبر داد و تولیدات این کارخانه ها را در گرو تامین مواد اولیه دانست.

به گزارش شیرازه، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نخستین جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به هدف اصلی این سازمان در حال حاضر، راه اندازی و تهیه اقلام بهداشتی برای کادر پزشکی و مردم دانست و افزود: 2 کارخانه بزرگ الکل را در همین مدت راه اندازی کنیم و کارخانه فسا که قریب به 8 سال در تعطیلی قرار داشت الان در حال تولید است و روزانه 2500 لیتر الکل در حال تولید است. و با همکاری سپاه فجر فارس روند آن رو به بهبودی است.

وی در مورد کارخانه سپیدان نیز گفت: نیروی انسانی برای تولید موجود است ولی در این کارخانه نیازمند مواد اولیه هستیم و پیش بینی می شود این کارخانه با تولید حداقل 7 هزار لیتر در روز به بهره برداری برسد.

ایزدی از تغییر خط تولید 17 کارخانه تولید مواد شوینده را به مواد ضد عفونی کننده خبر داد و بیان کرد: ما ظرفیت تولید بیش از 100 تن موادضدعفونی کننده در روز را داریم و تنها مشکل تامین مواد اولیه (الکل با 96 درصد) است. با مجموعه های مختلف رایزنی های لازم انجام شده و در حال تامین می باشد ولیکن کافی نیست و مورد نیاز است.

در زمینه ماسک 11 کارخانه تغییر کاربری داده شده و در شهر شیراز دو کارخانه به طور روزانه 40 تا 50 هزار عدد ماسک تولید می شود و در اختیار علوم پزشکی قرار می گیرد. یکی از کارخانه های تولید روکش صندلی و کارخانه ای در شهرک صنعتی شیراز، خط تولید خود را با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تولید ماسک تغییر داده اند که روزانه هزاران ماسک تولید می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در پایان از قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواست تامین مواد اولیه جهت کارخانه های تولید مواد ضدعفونی و الکل را در اولویت قرار بدهند.
نظرات بینندگان