کد خبر: ۱۳۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

ممانعت از تردد غیرضروری خودروها در سطح شهر داراب

به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به حساسیت و سرعت انتشار این ویروس، فرماندهی انتظامی داراب تردد درون شهری خودروها را کنترل می‌کند.
ممانعت از تردد غیرضروری خودروها در سطح شهر داراب

 نیروی انتظامی داراب به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ضمن تاکید بر کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان از روز گذشته جهت تردد در سطح شهر داراب نیز محدودیت رفت و آمد ایجاد کرده است.

  فرمانده انتظامی این شهرستان اعلام کرد که در صورت مشاهده تردد غیرضروری، خودرو تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

در داراب از هفته گذشته پیش از سایر شهرستانها، ورودی‌های سطح شهر از محور استهبان، شیراز و بندرعباس  مسدود شد و از آغاز سال نو گروه‌های مردمی، دهیاری‌ها با حمایت فعالان اجتماعی طی حرکتی خودجوش از ورود خودروهایی با پلاک غیربومی جلوگیری می‌کنند.

تمام اماکن گردشگری تعطیل بوده و مسیر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شاخص نظیر تنگ رغز، قصر آیینه رستاق، چک چک، چشمه آب تنگ کتویه و... مسدود شده است.

داراب جز نخستین شهرهای استان بود که تعطیلی اصناف با جدیت در آن دنبال شد و شورای تامین شهرستان، فرمانداری و دادگستری قاطعانه، تردد و تجمع در سطح شهرستان را کنترل کردند.

در این شهرستان علاوه بر تعطیلی برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، مناسبتهای مذهبی، تعطیلی تالارها و سالن‌های برپایی مراسم جشن ، مراسم ترحیم و... برپایی عروسی در منازل نیز کنترل و ممانعت شد و حاصل این عملکرد تعداد اندک مبتلایان به کرونا در داراب نسبت به تعداد دیگری از شهرستانهای استان است.

تلاش شبکه بهداشت در حیطه آموزش عمومی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از کرونا همچنین همت و ایثار کادر درمان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در کنار فرهنگ عمومی، داراب را به یکی از نقاط امن استان فارس در مقابله با کرونا تبدیل کرده است.

فعالیت گروه‌های جهادی در راستای تولید ماسک در داراب و تعدادی از روستاها ، تولید و توزیع رایگان ماسک توسط بانوی کارافرین دارابی همچنین اهدا بسته‌های معیشتی و حمایتی میان افراد بی‌بضاعت، راه‌اندازی کمپین همیاری و بخشیدن یا تخفیف اجاره‌بها و... گوشه‌ای از اقدامات خودجوش مردم خونگرم داراب و نمایانگر همدلی و تعامل ارزنده مردم در شرایط کنونی است.

ضدعفونی مستمر معابر، پارکها و اماکن عمومی در سطح شهر، بخشها و روستاهای داراب که از دو هفته گذشته آغاز شد بخش دیگری از اقدامات بازدارنده در مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان است.

خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: تردد ، غیرضروری ، ممنوع
نظرات بینندگان