کد خبر: ۱۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

افزایش مسمومیت‌های الکلی در فارس به ۵۵۰ نفر

رییس اورژانس فارس از مسمومیت ۵۵۰ نفر به دلیل مصرف الکل خبر داد و گفت: مردم باید توجه کنند این ذهنیت که شُرب الکل می‌تواند از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پیشگیری کند، کاملا غلط است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد.
محمدجواد مرادیان ، از افزایش آمار مسمومیت‌های الکلی به ۵۵۰ نفر و ۶۷ فوتی ناشی از آن تا صبح امروز خبر داد و گفت: در چند روز گذشته ۴۸۳ نفر به علت مسمومیت با الکل در استان فارس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

او افزود: میانگین سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مرادیان خطاب به مردم تاکید کرد: مردم باید توجه کنند که این ذهنیت که شُرب الکل می‌تواند از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پیشگیری کند، کاملا غلط است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد. در هیچ منبع علمی داخل یا خارج از کشور که تا امروز درباره این بیماری منتشر شده، ذکر نشده که مصرف الکل می‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس اورژانس استان فارس تاکید کرد: حتی به هیچ عنوان مصرف نوشیدنی‌های الکلی هم در این بیماری توصیه نمی‌شود چراکه هیچ نقش و اثر درمانی و پیشگیری کنندگی در این حوزه ندارد.

این ویروس که کووید - ۱۹ نام دارد و ویروسی ناشناخته است، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و هم اینک  به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند. تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی، حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

تاکنون در استان فارس ۵۲۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۱۶  نفر جان خود را از دست دادند./  باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان