کد خبر: ۱۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
گلایه از بی‌توجهی برخی مردم به هشدارها / افزایش حجم تردد وسایل‌نقلیه در شیراز؛

ای که پانصد رفت و در خوابی...

بی‌توجهی مردم به قرنطینه خانگی یکی از عوامل اصلی شیوع بیش‌تر کروناست. این روزها خیابان‌های شیراز به‌رغم هشدارهای مکرر، شاهد حضور از جمعیتی است که مشغول خرید و رفت و آمد در شهر هستند. گویا برخی از مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند.
به گزارش شیرازه؛ بی توجهی مردم نسبت به قرنطینه خانگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث شده تا روزانه شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس باشیم.

 اصلی ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بی توجهی مردم جامعه نسبت به این بیماری خطرناک است که این امر باعث شده تا زنگ خطر گسترش شیوع ویروس کرونا در فارس به صدا دراید.

اگرچه براساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده است، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس نسبت به جمعیت و وسعت، وضعیت مناسب‌تری نسبت به دیگر نقاط کشور دارد اما برخی امار ها نشان می دهد که تنها 40درصد از مردم استان به نکات لازم به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس توجه می کنند.

اگر همچنان شاهد این بی توجهی ها از سوی برخی از مردم جامعه در مورد مسئله کرونا باشیم پیش بینی می شود نبرد با این ویروس در فصل تابستان نیز ادامه داشته باشد.

 مهمترین اقدامی که هر فرد باید برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری در سطح جامعه انجام دهد ماندن در خانه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز گفت: از ظهر روز دوشنبه ۴ فروردین تا ظهر ۵ فروردین ۱۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در فارس از سوی وزارت بهداشت تایید شده است.

عبدالرسول همتی افزود: با افزوده شدن ۱۴ مورد جدید ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار کنونی بیماران کووید ۱۹ در استان فارس به ۵۶۶ نفر رسیده است.

او با اشاره به تایید مرگ ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، تاکنون این بیماری در فارس به قیمت جان ۲۱ نفر تمام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ۱۷۵ بیمار به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند، گفت: از تعداد کل بیماران ۱۹۰ نفر بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.


شناسایی ۱۴ مبتلا به کووید ۱۹ در فارس/افزایش فوتی‌ها به ۲۱ نفر

صاحب‌نظران اعتقاد دارند که آمادگی دستگاه‌های مسئول در امر بهداشت و درمان، کیفیت خدمات ارائه شده بهداشتی و درمانی، اتخاذ و اجرایی شدن تدابیر خاص مبنی بر تعطیلی اماکن عمومی، تجاری، مذهبی و تمام برنامه‌های جمعی فرهنگی، هنری، آموزشی و ... رعایت بهداشت فردی از سوی شهروندان و توجه اکید به توصیه‌های انجام شده پیرامون لزوم قرنطینه خانگی و کنترل ورودی مسافران به استان فارس و شیراز، بخشی از عوامل تاثیرگذار در روند کنونی شیوع، ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ بوده است.

مسئولان استان یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار را توجه جدی به گندزدایی و ضدعفونی شبانه روزی معابر و مراکز تجاری و مسکونی، از سوی شهرداری شیراز عنوان کرده‌اند.

اما عدم توجه به قرنطینه خانگی و رعایت اصول هشدارداده شده توسط مسئولان همه این زحمت ها ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد...
نظرات بینندگان