کد خبر: ۱۳۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

تحقق شعار جهش تولید در گرو کار جهادی و انقلابی است

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم، با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق این شعار در گرو کار جهادی و انقلابی همانند دوران دفاع مقدس از سوی تمام قوا، بخش خصوصی و همچنین مردم است و این مهم با دادن شعار محقق نمی‌شود.
علیرضا پاک‌فطرت افزود: در دوران دفاع مقدس دیدیم که با دست خالی اما اراده راسخ و قوی چه کارهای بزرگی انجام شد و چه موفقیت‌هایی به دست آمد.

او ادامه داد: در این زمینه نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که روند توسعه و پیشرفت کشور در زمینه رونق تولید، ایجاد اشتغال، افزایش قدرت پول ملی، رضایت مردم و در یک کلام شکوفایی اقتصادی حداقل ۲ تا سه برابر متوسط جهانی باشد.

وی، رفع موانع پیش روی تولید، واردات و صادرات را از دیگر راهکارهای جهش تولید در کشور دانست و افزود: امروز تولیدکننده، وارد کننده و صادر کننده ما در حیطه فعالیت خود با موانع و مشکلات بسیاری مواجه است و همین موانع سبب شده که آنها هیچگاه نتوانند از تمام ظرفیت و توان خود برای شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کنند.

پاک‌فطرت بیان کرد: مجلس یازدهم باید رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید در کشور را به عنوان یک اولویت مهم در ابتدای آغاز به کار خود با جدیت دنبال کند تا هم موجب ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر در کارگر و کارفرما شود و هم شهروندان رفاه و آسایش را تجربه کنند.
منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اظهار داشت: کارگر و کارفرما مانند ۲ بال می‌توانند تولید کشور را به پرواز درآورند و اگر هر ۲ و یا یکی از این بال‌ها دچار مشکل باشد این موفقیت حاصل نمی‌شود.
پاک‌فطرت، نقش مردم در تحقق شعار جهش تولید را بسیار حیاتی توصیف و بیان کرد: البته مردم ما در همه مقاطع همواره جلوتر از مسوولان حرکت کرده و به ویژه در زمینه تحقق شعارهایی که رهبر معظم انقلاب هر سال انتخاب می‌کنند پیشگام بوده‌اند اما این به تنهایی کافی نیست و مسوولان هم باید در این مسیر همراهی کرده و به وظایف خود عمل کنند تا این هدف محقق شود.
وی افزود: اگر مردم برای رونق تولید داخل و ایجاد اشتغال رو به استفاده از کالای داخلی می‌آورند و از کالای ایرانی استقبال می‌کنند، تولید کننده داخلی هم موظف است که ضمن احترام به حقوق مشتری، کالایی با کیفیت،قیمت مناسب و مطلوب تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهد و جلب رضایت آنها را همواره مد نظر داشته باشد.
او بیان کرد: امروز برخی تولید کنندگان از جمله خودروسازان احترام چندانی برای مشتری قائل نیستند و رضایت مردم را آنگونه که باید جلب نمی‌کنند که جا دارد مجموعه‌های ذی‌ربط از جمله استاندارد در این زمینه ورود کرده و فارغ از هرگونه مصلحت اندیشی، این بخش‌ها را موظف به تولید محصولات باکیفیت و ارایه خدمات پس از فروش مطلوب به مشتریان خود کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش های موثق، از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب‌نظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر گذار باشد، فرمودند: مسایل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌ وکار» اما نقش تولید بی‌همتاست و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل وارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال با نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید»، مسیر حرکت یک‌ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان