کد خبر: ۱۳۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
استاندار فارس اعلام کرد:

حفظ جان مردم اولویت اصلی است/کاهش ۸۰ درصدی سفرهای نوروزی

استاندار فارس تاکید کرد که مهمترین و اصلی‌ترین اولویت مدیران در این استان، حفظ جان مردم با انجام اقداماتی اثرگذار است. عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور فرمانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، روسای شبکه های بهداشت و مدیران بیمارستان های استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اقناع مردم استان و کنترل شدید ترددها از مهم ترین و اثرگذارترین اقداماتی بود که به منظور مقابله با شیوع کرونا در فارس انجام شد.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رحیمی با بیان این که مردم فارس با توجه به فرهیختگی، به خوبی در کنترل ترددها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا همکاری کردند، افزود: وضعیت استان فارس با توجه به وسعت جغرافیایی و میزان و پراکندگی جمعیت در سطح کشور نسبتا مناسب است و با وجود مشکلات زیادی که ویروس کرونا برای مردم ایجاد کرده است باید تلاش کنیم با قطع زنجیره ارتباط انسانی، جلوی گسترش آن را بگیریم.

حفظ جان مردم اولویت اصلی است/کاهش ۸۰ درصدی سفرهای نوروزی

وی با اشاره به تعطیلی همه مراکز تفریحی، سیاحتی، اقامتی و زیارتی در استان فارس و کاهش تردد مهمانان نوروزی، گفت: سفرها در نوروز امسال حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است و عمده ترددها درون استانی است.

استاندار فارس ادامه داد: پایانه های مسافربری، قطار و فرودگاه های استان به ندرت شاهد حرکت مسافران هستند و پروازهای خارجی نیز به میزان ۹۸ درصد کاهش یافته است.

رحیمی با بیان این که سمن ها، اماکن مذهبی، کمک های خیرین و همراهی مردم در مقابله با ویروس کرونا موثر بوده است، افزود: پرسنل بهداشت و درمان که با از خودگذشتگی در صف مقدم درمان و مراقبت از مردم هستند عملکرد بسیار خوبی داشته اند و آرزو می کنیم در سلامت کامل باشند زیرا بیشترین سهم را در درمان و امدادرسانی به مردم و بیماران دارند.

نماینده عالی دولت در استان فارس خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آوزش پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی استان شد و تاکید کرد: تامین اعتبارات مورد نیاز استان برای پشتیبانی از اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا را در دستور کار داریم و تلاش می کنیم از دست اندرکاران این حوزه به صورت معنوی و مادی قدردانی کنیم.

وی با تاکید بر این که کنترل و غربالگری مسافران به شدت انجام می شود، تصریح کرد: مسدود کردن جاده ها به صورت خودسرانه نباید در شهرستان های استان فارس صورت گیرد و هرگونه اقدامی در این زمینه با تصمیم شورای تامین و ابلاغ استانداری انجام شود.

استاندار فارس ادامه داد: افرادی که در خصوص ویروس کرونا در جاده ها مشکوک تشخیص داده شوند به اتفاق همراهان شان به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی خودشان قرنطینه خواهند شد مگراین که تصمیم بگیرند به مبدا خود بازگردند و از ادامه مسیر منصرف شوند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد با تلاش پرسنل بهداشت و درمان، مراقبت های مردم شریف ایران و پیگیری های دولت تدبیر و امید و در راس آن ها دکتر روحانی، در سریع ترین زمان ممکن بر ویروس کرونا پیروز شویم.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران و روسای دانشگاه ها و شبکه های بهداشت و بیمارستان های استان فارس گزارشی از وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان های خود ارائه کردند و استاندار فارس دستوراتی را در زمینه تقویت اقدامات پیشگیرانه و درمانی، به آنان ابلاغ کرد.

انتهای پیام
نظرات بینندگان