کد خبر: ۱۳۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

تلاش بی‌وقفه برای تولید مواد ضدعفونی و ماسک در فارس

تلاش بی‌وقفه برای تولید مواد ضدعفونی و ماسک در استان فارس ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: روند تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مقایسه با هفته‌های گذشته در استان بهبود یافته است و بهتر هم خواهد شد.

تلاش بی‌وقفه برای تولید مواد ضدعفونی و ماسک در فارس

حمیدرضا ایزدی افزود: در این زمینه، کارخانه الکل فسا به چرخه تولید وارد شده است و به‌زودی نیز کارخانه الکل سپیدان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید ماسک اقدامات مهمی صورت گرفته است، اظهار داشت: ۲۹ اسفند یکی از کارخانه‌های تولید روکش صندلی خودرو با گرفتن مجوز علوم پزشکی به تولید ماسک تغییر خط داده است.

وی تصریح کرد: هدف نهایی این کارخانه تولید روزانه ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار عدد ماسک است که تا چند روز آینده محقق می‌شود؛ هم‌اکنون نیز با تامین مواد اولیه موفق به تولید ۲۵هزار عدد ماسک شده است.

ایزدی اعلام کرد: با بهره‌گیری از امکانات شرکت شیراز پوپلین در بخش نساجی و همچنین اخذ مجوز از علوم پزشکی، این کارخانه که از دستگاه‌های مجهزی همچون برش لیزری برخوردار است نیز تغییر خط داده است که تولید آن در حال حاضر ۳۰هزار عدد ماسک در روز است و به بیش از این میزان نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزون بر این‌ها، یکی از کارخانه‌های واقع شهرک صنعتی شیراز اقدام به طراحی خط تولید اتوماتیک تولید ماسک کرده است و در هفته جاری به چرخه تولید وارد می‌شود و قادر به تولید روزانه ۱۰هزار عدد ماسک است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه وضعیت تولید اقلام بهداشتی به ویژه ماسک، در چند روز آینده بهتر خواهد شد، ابراز داشت: تمام تولیدات در حوزه ضدعفونی و ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد و توزیع آن‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها برای عرضه عمومی بر عهده این نهاد است.
نظرات بینندگان