کد خبر: ۱۳۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
سال 98 از نگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

بزرگترین و بهترین کار ما این بود که برای نخستین بار به تدوین راهبردها و چشم انداز فرهنگی و هنری فارس اقدام کردیم

شیرازه به سراغ مدیران استان فارس رفته و تلخ و شیرین های سال 98 را از آنها جویا شده است.
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه: صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تلخ و شیرین های 98 را این گونه برایمان بیان می کند: 
ساعت، آخرین ثانیه 97 را رد کرد و ندای یا مقلب القلوب زنگ آغاز روزگاری را به صدا در آورد که ما حول حالمان به صبر گشتیم.
روزهای تعطیلات اداری مان تمام شده بود و اداره مان به شور و شعفی برای سالی دیگر کارمندانش را فرامی خواند تا دوره ای نو را آغاز کنند. نم نم باران از همان سپیده صبح می بارید. با دلی آرام و شاد از باران بهاری به اداره پای گذاشتیم. همکاران به شادی و نشاط سال نو را تبریک می گفتند. نفهمیدیم کی آن ساعت سپری شد که به یکباره باران شدت گرفت و ساعتی بعد خبری هولناک ما را به بهتی عظیم فرو برد. سیل... سیل...

بزرگترین و بهترین کار ما این بود که برای نخستین بار به تدوین راهبردها و چشم انداز فرهنگی و هنری فارس اقدام کردیم

مات مان برد، خسارات زیادی به بار آمد، هنرمندان و فرهنگ وران کنار مردم به میدان آمدند و ما نیز حاضر شدیم تا کمک کنیم به افرادی که در این سیل دچار سانحه شده و خانه و زندگی شان را از دست داده بودند.
در این میان زوج هنرمند فرهنگ پرور ما نیز دوشادوش همگان می دویدند و تلاش می کردند.چیزی نگذشت که خبر درگذشت عاشقانه این زوج هنرمند قلبمان را سوزاند؛ مرحومان عالیشوندی و شفیعی سروستانی چه عاشقانه و ناباورانه ما را در بهت غم انگیزی فرو بردند.
هنوز بهار پایان نیافته بود که فرهنگور بزرگ و اندیشمندی دیگر را از دست دادیم، همانند مرحوم ناصر امامی ودیگر هنرمندانی که در این استان فعالند و  نامشان در خاطرم نیست.

ما هم به پاس خدمات این فرهنگوران تلاش مان را دو چندین کردیم تا شیراز را پایتخت کتاب ایران کنیم و این طور شد که فارس به پا خاست. کتاب خوانی در همه جای فارس به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان شعله های روشنگری برافروخت تا در فجر سال، فجر کتاب شود.
یادمان نرود که امسال جشنواره شعر رضوی را به گوشه گوشه فارس بردیم تا همه فارس به پویش شعر رضوی بپیوندند تا آنجا که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده دادند که این جشنواره بین المللی به فارس واگذار شود.

بازگشت شعر به دیار شعر و ادب
با همه سختی های بیست ساله جشنواره فیلم کوتاه را با نخستین جشنواره فیلم اقتباس ادبیات و سینما در کشور برگزار کردیم که به بالا بردن نام فارس کمک شایانی نمود. اهدای چهاردهمین نشان مفاخر فارس به استاد رحیم هودی از دیگر برنامه های ویژه سال 98 بود.
اما بزرگترین و بهترین کار ما این بود که برای نخستین بار به تدوین راهبردها و چشم انداز فرهنگی و هنری فارس اقدام کردیم و همزمان با هفته دولت این کتاب با عنوان «فرنامک» رونمایی کردیم.

جشنواره مد و لباس فجر فارس، بزرگداشت استاد خائفی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان، تئاتر فجر، موسیقی اقوام و غیره از دیگر فعالیت های کلان فرهنگی و هنری در سال گذشته بود.
علی رغم برنامه ریزی های متعدد برای پایان سالی خوش و شاد، شیوع بیماری کرونا این برنامه ریزی ها را بر هم زد. حالا پویش فرهنگی و هنری دیگری را فرهنگ وران و هنرمندان در راستای حمایت از کادر درمانی و آگاهی بخشی به مردم آغاز کرده اند که هنوز ادامه دارد.



برچسب ها: تلخ ، شیرین ، فارس
نظرات بینندگان