کد خبر: ۱۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

برگزاری لیگ مجازی کتابخوانی در پایتخت کتاب ایران

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران، لیگ مجازی کتابخوانی در دوران شیوع کرونا را با هدف توسعه کتابخوانی و تبدیل شبکه‌های مجازی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی درراستای ترویج شعار در خانه بمانیم‌، کتاب‌ بخوانیم، برگزار می‌کند.
مهدی امیدبخش چهارشنبه افزود: موسسه فرهنگی‌هنری پرتو امید آماج با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با حمایت ستاد استانی مقابله با کرونا لیگ مجازی کتابخوانی را راه‌اندازی کرده است.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با مطالعه کتاب، تقویت مهارت‌های تندخوانی و حفظ کردن، تقویت مهارتهای بیانی و مهارت نقد و اصول آن عنوان کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه این مسابقه طی پنج روز برگزار می‌شود، افزود: افراد شرکت‌کننده در این مدت باید کتاب را مطالعه کنند و برداشت خود را به صورت فایلی صوتی یا تصویری بیان کنند؛ همچنین باید بتوانند دیگران را نیز به مطالعه آن کتاب ترغیب کنند.
امیدبخش مدت زمان مشخص‌شده برای ارائه فایل صوتی را حداقل سه دقیقه و حداکثر چهار دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال نقد خود به صورت فایل صوتی یا ارسال نظر زیر پست اینستاگرام در مسابقه شرکت کنند.
وی مهلت ثبت‌نام در این مسابقه را تا ۳۰ فروردین‌ماه اعلام کرد و بیان داشت: مهلت ارسال تا ۵ اردیبهشت‌ماه و اعلام نتایج نیز ۶اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

کتاب‌های مسابقه 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کتاب به چاچالک سفر سقوط کنید، نوشته نویسنده شیرازی احمد اکبرپور را در بخش کودک کتاب عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی را منتخب بخش بزرگسال و کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک را در بخش جوان باعنوان آثار این مسابقه اعلام کرد.
امیدبخش افزود:  جوایز بخش نوجوان برای نفر اول ۳میلیون ریال، نفر دوم دو میلیون ریال و نفر سوم یک میلیون ریال، در بخش جوان برای نفر اول پنج میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و نفر سوم ۲ میلیون ریال، در بخش بزرگسال برای نفر اول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال خواهد بود؛‌ همچنین به آثار برگزیده بخش مردمی نیز جوایزی اهدا خواهد شد.
وی نحوه ارسال مدارک را به‌صورت فایل صوتی یا تصویری به شماره ۰۹۰۲۳۰۸۶۴۶۱ و در نرم‌افزار واتس‌اپ اعلام کرد و گفت: این اجرا می‌تواند با مشارکت شخصی و یا مستقل از وی صورت گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان