کد خبر: ۱۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
مدیر واحد مبارزه با بیماری های علوم پزشکی جهرم اعلام کرد

برقراری ۱۰ هزار تماس با واحد مبارزه بیماری های علوم پزشکی جهرم درباره کرونا

شادمند گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از همشهریان جهرمی به صورت شبانه روزی از کارشناسان واحد مبارزه با بیماری ها، مشاوره دریافت کرده اند.
«شاپور شادمند» با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا، بیماریابی، یکی از  اساسی ترین مواردی است که در دستور کار واحد مبارزه با بیماری ها قرار گرفته است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم،گفت: بیماریابی خوب موثرترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس است.

 مدیر واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این واحد روش های مختلفی به کار گرفته تا بتواند تا آنجایی که ممکن است افراد مشکوک به کرونا را به مراکز بهداشتی، درمانی برای معاینه و نمونه گیری هدایت کند، افزود: این روش ها از تب سنجی افراد در ورودی های شهر گرفته تا نمونه گیری هایی که روزانه در درمانگاه امام صادق (ع) انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از این روش ها پاسخگویی 24 ساعته کارشناسان مبارزه با بیماری ها به سئوالات کسانی است که علائم بیماری را در خود احساس و یا به هر دلیلی فکر می کنند که به کرونا مبتلا هستند.

شادمند با اشاره به اینکه تاکنون در پاسخ به تماس های تلفنی، بیش از ۱۰ هزار نفر از همشهریان به صورت شبانه روزی از کارشناسان واحد مبارزه با بیماری ها، مشاوره دریافت کرده اند، بیان کرد: افرادی که در مکالمات احتمال داده شده مبتلا به کرونا هستند، به درمانگاه امام صادق (ع) ارجاع داده شده اند.

وی در پایان گفت: شماره های ۲۴ ساعته واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ۵۴۴۴۰۸۱۷ و سامانه کشوری ۱۹۰ است که همشهریان می توانند ضمن تماس با این شماره ها سئوالات خود را در خصوص این بیماری با کارشناسان مطرح کنند./ شبستان
نظرات بینندگان