کد خبر: ۱۳۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

اعزام 3هزار و 740 تیم بسیجی در اجرای طرح ملی بسیج سلامت/ توزیع 4هزار بسته معیشتی میان آسیب دیدگان از کرونا

رجبی گفت: 3هزار و 740 تیم بسیجی از روز سوم فروردین، جهت طرح بسیج ملی سلامت با همکاران در علوم پزشکی همکاری می کنند.

محمدرضا رجبی جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه قرارگاه پدافند زیستی استان فارس از قبل و ذیل قرارگاه پدافندغیرعامل در استان فعال بوده و از ابلاغیات و با ریاست استاندار و جانشینی فرمانده سپاه است، اظهار داشت: پس از خبر ورود کرونا به کشور، قرارگاه پدافند زیستی سپاه با ابلاغ فرمانده کل در سپاه فجر هم با ریاست سپاه فجر فارس تشکیل شد و که با شش کمیته، همه رده های سپاه استان را دربر گرفته است.

اعزام 3هزار و 740 تیم بسیجی در اجرای طرح ملی بسیج سلامت/ توزیع 4هزار بسته معیشتی میان آسیب دیدگان از کرونا

به گفته رجبی، هم افزایی با ستاد استانی مقابله با کرونا و همچنین قرارگاه پدافند زیستی استانداری و نیز علوم پزشکی از وظایف این قرارگاه است و با جلسات مستمر و روزانه این قرارگاه با علوم پزشکی شیراز و استانداری مدیریت می شود.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس با تصریح بر اینکه قرارگاه پدافند زیستی استان فارس در چند عرصه ورود کرده است، یکی از این عرصه ها را ضدعفونی و گندزدایی از آلودگی معابر و مبلمان شهری شیراز و کلیه شهرستان ها و شهرهای استان معرفی کرد و گفت: تا این لحظه، 7هزار و 200 گروه جهادی در قالب بیش از 25 هزار نفر برای این کار اقدام کرده اند.

به گفته وی، این اقدام، از ساعت 8شب تا 5 صبح به وسیله مواد ضدعفونی کننده انجام می شود که در این کار، هم از ظرفیت بسجیان و هم از ظرفیت یگان های جنگ نوین مراکز سپاه در استان استفاده می شود.

رجبی با بیان اینکه موضوع دیگری که برابر تفاهم نامه با علوم پزشکی ورود کرده ایم، مشارکت در ایستگاه های غربالگری در شهرها و روستاهاست اظهار داشت: این کار به وسیله تب سنجی انجام می شود و در کنار آن، آموزش های لازم به مردم داده می شود که تا کنون بیش از یک هزار و 100 تیم در قالب 4هزار و 100 نفر در مبادی ورودی تمام شهرهای استان تب سنجی و غربالگری را در کنار عزیزان علوم پزشکی انجام می دهند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس، عرصه بعدی ورود قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس را سرکشی از نانوایی ها و پمپ بنزین ها، و اماکنی که برابر مصوبه ستاد ملی اقتصاد استانی باید در این ایام تعطیل باشند، دانست و تصریح کرد: در این راستا، تا کنون 950 نفر در قالب 310 تیم جهت سرکشی از نانوایی ها و اماکن تجاری و پمپ بنزین ها اعزام کرده ایم که تا این لحظه، تمام نانوایی ها و پمپ های بنزین دو مرتبه مورد نظارت قرار گرفته و تذکرات لازم داده شده و برای بعضی از نانوایی ها هم ناظر مقیم اعزام شده است.

به گفته وی، استفاده و به کارگیری از یگان های جنگ نوین مراکز سپاه اعم از لشکر عملیاتی 19فجر، تیپ المهدی، تیپ امام سجاد کازرون، تیپ انصارالحجه فسا، و گروه 56 یونس و نیروی دریایی و هوایی از دیگر اقدامات در عرصه مبارزه با کروناست که تا این لحظه، بالغ بر 4هزار نفر روز نیروهای تحصصی جنگ نوین با خودروهای درفش، بی اس ام 2000، و هولترهای جنگ نوین جهت رفع آلودگی و گندزدایی از معابر، بیمارستان ها، نقاهت گاه شیراز و مراکزی که نیاز به گندزدایی داشته، استفاده شده است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس افزود: روزانه هرآنچه که اورژانس شیراز کمبود نیرو یا آمبولانس داشته باشد را تأمین می کنیم.

رجبی ادامه داد: هرآنچه که از ظرفیت نیرویی و امکانات در بیمارستان های علی اصغر و چمران و دیگر بیمارستان ها و مراکز درمانی نیاز باشد را از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی استان مأمور می کنیم تا نیازمندی ها و کمبودهای علوم پزشکی را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته، بالغ بر 4هزار بسته معیشتی معادل 500 هزار تومان میان کسانی که به واسطه وضعیت این روزها به مشکلات معیشتی برخورده اند، توزیع شده و به دنبال توزیع 4هزار بسته دیگر برای مرحله دوم هستیم.

به گفته رجبی، این افراد توسط پایگاه ها مقاومت محلات و بسیج اصناف و بسیج کارگری و به صورت میدانی شناسایی و معرفی شده اند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه بیش از 40 کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ژل های ضدعفونی در استان توسط گروه های جهادی بسیج با مدیریت سازمان بسیج سازندگی راه اندازی شده است، به تشریح دیگر اقدامات این قرارگاه پرداخت.

به گفته وی، یکی از دیگر اقدامات، فعالیت کمیته اطلاعاتی است که در این راستا، تا امروز، بیش از 59هزار و 246لیتر الکل و یک میلیون و 179 هزار و 813 جفت دستکش و 55هزار و 496 ماسک و بیش از 600هزار پد الکلی در عملیات های مختلف با استفاده از اشرافیت اطلاعاتی انجام شده و افراد محتکر اقلام مورد نیاز مردم را به دستگاه قضایی تحویل داده شد.

رجبی گفت: دو تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد کرده ایم که یکی در خصوص 6عرصه رفع آلودگی از معابر و اماکن و ایستگاه های غربالگری درون شهری و مبادی ورودی شهر، تأمین امنیت اماکنی که نیاز بوده، نظارت بر سرکشی اماکن تجاری و نانوایی ها و پمپ بنزین ها و اماکنی باید بسته باشند؛ و تفاهم نامه دوم در خصوص طرح بسیج ملی سلامت است در بحث غربالگری و اعزام تیم های مراقبتی در کنار مراکز جامع بهداشت شهری و مراکز جامع سلامت روستایی.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس تصریح کرد: تیم های بسیجی در روستاها و شهرها، برای مشارکت در غربالگری و کنترل موارد مشکوک و نیز رسیدگی به افرادی که از بیمارستان ترخیص شده اند و هنوز باید تحت مراقبت باشند و توان خرید و پیگیری اموراتشان را ندارند، اعزام شده اند.

به گفته وی، از دو روز پیش که این تفاهم نامه امضا شد، فرماندهان نواحی توجیه شده و پای کار آمدند که تا این لحظه، تعداد زیادی از مردم فارس با مشارکت بسیج مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی گفت: در مراجعه موارد مشکوک، انتقال آنها به مراکز نگهداری 8 یا 16 ساعته و خرید منازل افراد قرنطینه از دیگر اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر در قالب بسیج ملی سلامت است.

رجبی تصریح کرد: علوم پزشکی مشخصات و آدرس افراد قرنطینه خانگی یا ترخص شدگان از بیمارستان را به نواحی مقاومت ارسال می کند و نواحی مقاومت در تماس با آنها، هرآنچه که نیاز دارند را تأمین کرده و در اختیارشان قرار می دهند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر فارس اظهار داشت: 341 تیم در بهداشت محیط، 927 تیم در کنار بهورزهای مراقبت روستایی، یک هزار و 400 تیم در اختیار مراکز خدمات شهری برای غربالگری و تیم های مراقبت اعزام شده اند که این تیم ها از 2 تا 8نفره هستند که در مجموع، 3هزار و 740 تیم بسیجی از روز سوم جهت طرح ملی بسیج ملی سلامت با همکاران در علوم پزشکی همکاری می کنند.

رجبی، مشارکت در احداث نقاهت گاه شیراز، از دیگر اقدامات این قرارگاه دانست و افزود: جهت احداث بیمارستان صحرایی هم اعلام آمادگی کرده ایم، اما با توجه به ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز و پاسخگویی برای درمان، هنوز از طرف علوم پزشکی، اعلام نیاز برای بیمارستان صحرایی نشده است.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان