کد خبر: ۱۳۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
مدیرکل راه آهن فارس اعلام کرد:

کاهش ۸۵ درصدی سفرهای ریلی به مقصد شیراز

مدیرکل راه آهن فارس گفت: تعداد رام قطارهای ورودی و خروجی راه آهن استان در ایام نوروز بیش از ۸۵ درصد کاهش داشته است.
مهرداد انصاری در گفت‌وگو افزود: پیش از شیوع کروناویروس در کشور سیر قطارهای شیراز به مقصد تهران و برعکس به صورت روزانه و در مسیر مشهد به صورت یک روز در میان انجام می‌شد که به طور میانگین روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر مسافر بوسیله قطارهای فارس جابجا می‌شدند اما با حذف قطارهای مشهد و همچنین کاهش ۷۰ درصدی قطارهای تهران آمار ورود قطار به شیراز و خروج از آن بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: تعطیلی راه آهن نیز بستگی به تصمیمات کمیته اجرایی مبارزه با کرونا دارد و در حیطه اختیارات این اداره کل نیست.

مدیرکل راه آهن فارس در خصوص اقدامات پیشگیرانه این اداره کل در مقابله با بیماری کرونا نیز گفت: همزمان با  دریافت اولین اخبار رسمی مبنی بر شیوع کرونا ویروس در کشور و باتوجه به گستردگی شیوع این بیماری، با در نظر گرفتن شیوه نامه ابلاغی مقابله با ویروس کرونا و تشکیل کمیته سلامت در شرکت راه آهن ایران، اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی خود را آغاز کرد که در مرحله اول برای آگاهی بخشی و کسب آمادگی‌های لازم در مقابله با این بیماری یک دوره آموزشی مختص همه پرسنل راه آهن فارس و با حضور اساتید و مربیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گفته انصاری، در این دوره آموزشی گستردگی شیوع، آمار قربانیان آن در سطح جهانی، راهکارهای پیشگیرانه فردی، راهکارهای اجرایی در محیط های اداری و نحوه مقابله با این بیماری تشریح و بررسی شد.

این مقام مسئول گفت: اداره کل راه‌آهن فارس نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و حفظ جان منابع انسانی خود علاوه بر انتشار اطلاعیه‌های آموزشی مستمر از طریق کانال‌های ارتباطی موجود که آگاه سازی همکاران در زمینه حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی را در پی داشت انجام اقدامات پیشگیرانه لازم از قبیل ضدعفونی کردن مستمر سالن، کوپه، سرویسهای بهداشتی، نمازخانه‌ها، خوابگاهها و فضاهای اداری و هم چنین توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده مخصوص دست و بدن، استقرار تیم تب سنجی مسافران ورودی و خروجی با همکاری بهداشت و درمان و هلال احمر استان فارس و.... را اجرایی کرده است.

به گزارش ایسنا، کاهش تعداد رام قطار، استرداد تلفنی بلیت قطارها و عدم پذیرش مسافرانی که دارای علائم بیماری هستند از دستورالعملهای اجرایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است./ ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، کرونا ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان