کد خبر: ۱۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

میانگین سنی مبتلایان کرونا در فارس اعلام شد

میانگین سنی مبتلایان کرونا در فارس بین ۲۵ تا ۵۵ سال اعلام شد

 اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در نشست با استاندار راهکارهای مدیریت و کنترل این ویروس و مشکلات پیش رو را بررسی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست میانگین سنی مبتلایان کرونا در فارس را  بین ۲۵ تا ۵۵ سال اعلام کرد .

دکتر لطفی ، همکاری مردم استان فارس و شهر شیراز را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت : عامل دیگر این موفقیت پروتکل های اجرا شده در دانشگاه است که زودتر از سایر نقاط کشور در فارس اجرا شد و از سوی دانشگاه در ۹ مرکز در شیراز و مراکزی در شهرستان ها برای کنترل و درمان بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شد تا از مراجعات زیاد و ازدحام در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) جلوگیری شود.

وی در ادامه توانمندی و ظرفیت پزشکان خانواده در فارس را دیگر عامل موفقیت استان فارس برشمرد و اعلام کرد: از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت با خانواده ها تماس گرفته می شود و علاوه بر پایش وضعیت جسمی افراد خانواده علائم آنها بررسی و پیگیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: معرفی سامانه https://salamat.gov.ir برای مراجعه مردم و ورود اطلاعات آنان با هدف پیشگیری، شناسایی و مراقبت در مقابل کروناویروس، از دیگر اقدامات نظام سلامت کشور در این زمینه است.

رحیمی استاندار فارس، نیز در این نشست با اشاره به رتبه سیزدهم فارس از نظر تعداد مبتلایان به کرونا گفت : وضعیت استان با توجه به وسعت جغرافیایی و میزان و پراکندگی جمعیت در سطح کشور نسبتا مناسب است .
 
وی بیان این که مردم فارس با توجه به فرهیختگی، به خوبی در کنترل ترددها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا همکاری کردند، افزود: سفرها در نوروز امسال حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است و عمده ترددها درون استانی است./ خبرگزاری صدا و سیما فارس
نظرات بینندگان