کد خبر: ۱۳۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

تشدید کنترل مبادی ورودی قیروکارزین

کنترل مبادی ورودی قیروکارزین از امروز تشدید می‌شود
 فرماندار شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده کنترل شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تا کنون در شرایط نسبتا مطلوبی است، گفت: از جمعه هشتم فروردین ماه کنترل تمامی مسیر‌های ورودی قیروکارزین تشدید می‌شود.
علی محمد کریمی با اشاره به اینکه این تدابیر برای ممانعت از ورود افراد غیربومی که قصد مسافرت و حضور در شهرستان را دارند اعمال خواهد شد، افزود: آن دسته از اهالی که به هر دلیلی خارج از شهر یا روستای خود به سر می‌بردند به محل سکونت خود مراجعت کنند.
وی تصریح کرد: رویکرد قرنطینه خانگی تا اطلاع ثانوی و رفع کامل خطر ادامه دارد لذا ضمن رعایت بهداشت فردی و عمومی، از رفت و آمد‌های غیر ضروری پرهیز کرده و به خاطر حفظ جان خود و عموم مردم از حضور در تفرجگاه‌ها و طبیعت گردی پرهیز کنند.
کریمی ضمن تقدیر از تمامی اقشاری که در موضوع کنترل اپیدمی کرونا حضور و همکاری خود جوش و فعال داشته اند، اظهار کرد: در روز‌های آتی تمامی پارک ها، تفرجگاه‌های عمومی، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه همچنان بسته و حضور در این مکان‌ها ممنوع خواهد بود.
فرماندار شهرستان قیروکارزین گفت: همه مراسم‌های عمومی از جمله ترحیم، بزرگداشت و جشن‌های خانوادگی از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا لغو شده است که این مصوبه تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت از این رو همکاری تمامی شهروندان و خانواده‌ها در رعایت این موضوع قابل تحسین و قدر دانی ویژه است.
وی با هشدار جدی به اصناف غیر ضروری که اصرار بر ادامه فعالیت خود در روز‌های آینده دارند، تاکید کرد: در صورت عدم تمکین از مصوبات ستاد کرونا، با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی تصمیمات سخت تری علیه این دسته از مشاغل اتخاذ خواهد شد همانطور که تا کنون ۵۶ واحد صنفی متخلف در سطح این شهرستان پلمپ شده است.
کریمی با اشاره به فعالیت نانوایی ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه و تره بار اظهار کرد: هر فروشگاهی که موازین بهداشتی و دستور العمل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ورا رعایت نکند قطعا با آن برخورد قاطع انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان قیروکارزین افزود: شهروندان در صورت هر گونه سوال یا موارد مشکوک ابتلا به کرونا می‌توانند با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تماس و در زمینه کرونا ویروس راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت و برای مراجعه به مراکز درمانی هدایت شوند.
به گفته وی، شهروندان با مراجعه به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا به آدرس salamat.gov.ir می‌توانند وضعیت سلامت خود و خانواده را در اسرع وقت ارزیابی و ثبت نمایید، این سامانه برای رفاه مردم و به منظور غربالگری افراد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ (COVID-۱۹) راه اندازی شده است.

صدا وو سیما
نظرات بینندگان