کد خبر: ۱۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

کشف الکل صنعتی در فراشبند

۱۴ لیتر الکل صنعتی از یک واحد صنفی در شهر «نوجین» فراشبند کشف شد.
 کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: در گشت مشترک بازرسان بهداشت محیط، اصناف و اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان فراشبند در اجرای طرح تشدید بازدید‌های پیشگیری از کروناویروس در این شهرستان، ۱۴ لیتر الکل صنعتی از یک خواروبارفروشی در شهر «نوجین» از توابع شهرستان فراشبند کشف و جمع آوری شد.
عادل معصومی با اشاره به اینکه الکل صنعتی قابل خوردن نیست، افزود: مصرف خوراکی این نوع الکل مسمومیت ایجاد می‌کند و کشنده است.
وی از شهروندان خواست تا به هیچ وجه از الکل صنعتی که دارای درصد‌های مختلفی از اتانول به همراه متانول است، برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نکنند.
معصومی افزود: چنانچه شهروندان قصد دارند از فرآورده‌های ضدعفونی بر پایه الکل استفاده کنند، تنها از محلول‌های آبی الکل اتیلیک (اتانول) و یا فرآورده‌های استاندارد دارای الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب ۶۲ تا ۷۰ درصد و با رعایت اصول توصیه شده، استفاده کنند.
کارشناس بهداشت محیط شبکه فراشبند با تاکید بر اینکه با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت شهروندان برخورد قانونی می‌شود، اضافه کرد: شماره ۱۹۰ راه ارتباطی وزارت بهداشت و مردم برای گزارش تخلف در زمینه مسایل بهداشتی است.

صدا و سیما
نظرات بینندگان