کد خبر: ۱۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونا

اجرای طرح ضربتی برای صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر مشکلات کروناویروس در فارس آغاز شد
اجرای طرح ضربتی صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر کرونامرکز فارس،رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از اجرای طرح ضربتی برای صیانت از کارگران و کارفرمایان در برابر مشکلات کروناویروس در این استان خبر داد.
حمیدرضا شیرزاده با اشاره به لزوم تلاش بیش از پیش در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: این اداره کل با اعزام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین با انجام مکاتبات و ارسال بروشور‌ها اطلاع رسانی در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.
این مقام مسئول گفت: پارسال ۳هزار و ۹۷۷پرونده در قالب ۱۸هزار و۲۳۱عنوان شغلی برای بررسی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ١٣٣٣ بازرسی موضوع مواد ٣ و ٦ قانون مشاغل سخت و زیان آور برای بهسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی در استان فارس انجام شده است.
شیرزاده افزود: برای ارتقای ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها ۲۵هزار مورد بازرسی کارگاهی انجام و در همین خصوص امسال ۲۶۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان تشکیل شده است.
وی افزود: تاکنون ۱۱۹۳کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان داریم که به کارفرمایان، سرپرستان و کارگران مشاوره ایمنی و بهداشت کار ارایه می‌دهند و در همین رابطه ۱۳۳۹جلسه با این کمیته‌ها در زمینه حفاظت و بهداشت کار برگزار و منجر به ۶۹۲۸ بررسی موردی شده است.
شیرزاده با اشاره به اجرای ۸۶۸ بازرسی نظارتی بر مقاوله نامه کار کودکان در استان فارس، گفت: بررسی ۷۵۵ نقشه ساختمانی در اجرای ماده ۸۷ قانون کار، انجام ۲۲۶۸ بازرسی منع اشتغال اتباع خارجی بدون جواز، برگزاری ۹۸۴۶ نفر ساعت آموزش به کارگران و ۲۲۰۱ نفر ساعت آموزش کارفرمایان با موضوع ایمنی کار از دیگر فعالیت‌های موثر در زمینه نظارت بر پیاده سازی مقررات قانون کار در استان بوده است.
به گفته این مقام مسئول بررسی و نظارت بر اجرای ۳۵۵طرح طبقه بندی مشاغل، صدور ۸۹۱مجوز تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۷۵۰ گواهی مسئول ایمنی در قالب طرح خود بازرسی از دیگر گام‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بوده است.

صدا و سیما
نظرات بینندگان