کد خبر: ۱۳۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

برگزاری جشنواره بهاری نوروز نود و نو شیراز به صورت مجازی

جشنواره بهاری نوروز نودو نو ویژه شهروندان شیرازی به صورت مجازی برگزار می‌شود
برگزاری جشنواره بهاری نوروز نود و نو  شیراز به صورت مجازیرییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره بهاری نوروز ۹۹ ویژه شهروندان به صورت مجازی خبر داد.
جعفری گفت: نوروز جشن و آیینی باستانی و فراملی است که شادی و نشاط فراگیر اجتماعی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی و رهاورد آن است.
وی افزود: شهرداری شیراز بر اساس رسالت خود، برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز پیش بینی و تدوین کرده بود که در صورت اجرا، رویداد‌های بزرگ و مردمی فرهنگی_هنری_ورزشی و گردشگری در نقاط مختلف شیراز از جمله دو گذر تاریخی حافظیه و زندیه و محور گردشگری عفیف‌آباد و سطح مناطق ۱۱گانه رخ می‌داد، اما به دلیل شرایط ویژه وبرای حفظ سلامت عمومی، تمامی برنامه‌ها لغو شد. به همین دلیل برنامه‌های خود را در دنیای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی تعریف کرده‌ایم تا هم خود را در چالش «خدمت و در محدودیت» قرار دهیم و هم شهروندان عزیز را به پویش «محدودیت، خلاقیت و مشارکت» دعوت کنیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رویکرد جشنواره نوروز ۹۹ را که شامل پویش‌ها و مسابقه‌های مردمی‌است، مشارکت فعال شهروندان و کشف استعداد‌های شیراز دانست.
جعفری با اشاره به دستاورد بزرگ شهر شیراز در کسب عنوان "پایتخت کتاب کشور " برای سال ۹۹ اظهار داشت: توجه به کتاب و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه زیربنای ساختن شهری خوب با شهروندان فرهنگ‌مدار است. در این خصوص نیز با هدف تاکید بر اهمیت کتاب‌خوانی در ارتقای سطح زندگی فردی و جمعی و ترغیب شهروندان به مطالعه، مسابقه "صدای دانایی" را پیش‌بینی و تعریف شده که البته در اینجا نیز به کشف استعداد‌های شهرمان توجه ویژه داشته ایم.
وی با بیان اینکه لهجه شیرازی از اسناد هویتی شیرازی‌هاست و روز به روز در حال کمرنگ شدن است، گفت: برای حفظ این میراث معنوی و یادآوری دوباره‌ی شیرینی لهجه شیرازی و اصطلاحات ان به عنوان بخشی از ادبیات فولکلور (محلی) ایران زمین، مسابقه‌ای با نام "دوبله شیرازیا" برگزار می‌شود که در آن، شهروندان مستعد در زمینه صداپیشگی را نیز شناسایی خواهیم کرد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با دعوت از همه‌ی شهروندان شیراز برای شرکت در این جشنواره، گفت: مشارکت، نشاط اجتماعی و کشف استعداد‌های شهروندان مهم‌ترین اهداف ما در جشنواره نوروز ۹۹ است که در این روز‌های در خانه ماندن و آغاز بهار می‌تواند تهدید‌ها را به یک فرصت بی نظیر برای همدلی، همراهی و همصدایی تبدیل کند.
لازم به ذکر است شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش "جشنوداره نوروز ۹۹" در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی www.farhangi.shiraz.ir مراجعه کرده یا با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند.
همچنین شماره ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۷ به دریافت عکس‌ها و ویدیو‌های ارسالی شهروندان اختصاص یافته است.
صدا و سیما
برچسب ها: جشنواره ، بهاری ، مجازی ، نوروز
نظرات بینندگان