کد خبر: ۱۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
استاندار فارس:

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در فارس/ طرح ممنوعیت خروج از خانه در روز سیزده به در تدوین می‌شود

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که طرحی ملی و همراه با تدابیری برای شکستن زنجیره شیوع کرونا است، از ساعت صفر بامداد امروز آغاز شده است.
 

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پس از ابلاغ این طرح، گفت: اجرای این طرح تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید و یا تکمیل آن در روزهای آینده نیز وجود دارد.

او در این جلسه که رونمایی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان فارس نیز انجام شد، عنوان کرد: نقص های احتمالی پس از اجرای این طرح قابلیت طرح و پیگیری از طریق ستاد ملی مبارزه دارد و ادامه اجرای آن منوط به نظر ستاد ملی است.

تنها افراد ساکن در شهرها، مجاز به ورود هستند
استاندار فارس محدوده اجرایی این طرح را کل کشور عنوان کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح محدودیت‌هایی در تردد رفت و آمدها اعمال خواهد شد بگونه‌ای که صرفا افراد ساکن در شهر مجاز به ورود به آن شهر خواهند بود و ورود افراد غیرساکن ممنوع می شود.

او ادامه داد: خروج افراد غیر ساکن و مسافر برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و تسریع می شود و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها تردد خواهند کرد.

رحیمی تاکید کرد: نیروی انتظامی استان فارس موظف به کنترل و نظارت بر اجرای این بند از طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان خواهد بود.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
استاندار فارس با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها تا پایان اجرای این طرح تعطیل خواهند بود اظهار داشت: تمام مراکز اقامتی ، سیاحتی زیارتی و فرهنگی بنا به تشخیص و شرایط استان تعطیل خواهند بود.

محدودیت‌های ویژه روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت
رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: لازم است مردم فهیم استان در سیزده بدر امسال با ماندن در خانه همکاری لازم را در جهت حفظ سلامتی خود و دیگران داشته باشند.

او با بیان اینکه وظایف تمام دستگاه های اجرایی و ارگان‌ها برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شده است، گفت: شورای ترافیک استان فارس طرحی را برای اجرا در روز سیزده بدر امسال تدوین خواهد کرد که از محلات جلوی کسانی که قصد خروج از منزل و شهر را دارند گرفته شود.

تداوم فعالیت اصناف ضروری
استاندار فارس همچنین اعلام کرد: اصناف و مشاغل نیز در قالب اجرای این طرح دسته بندی شده اند که گروهی که خدمات آنها ضروری است باز بوده و به مردم خدمات ارایه خواهند کرد که از جمله این واحدهای صنفی می توان به سوپر مارکت ها و فروشندگان مواد غذایی ، میوه فروشی ها ، قصابی ها، مرغ فروشی ها ، داروخانه ها ، لوازم و تجهیزات پزشکی و نانوایی ها اشاره کرد.

او در ادامه گفت: بعضی از فعالیت ها نیز بنا به تشخیص مصالح استانی در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار فارس گفت: محدودیت خروج از منزل در روز ۱۳ فروردین اجرا می‌شود

فعالیت دستگاه‌های اجرایی، حداکثر با یک سوم نیروهای کارمندان
استاندار فارس اظهار داشت: ادارات دولتی نیز براساس بخشنامه صادره معاون رییس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور نیز حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و کمتر از آن و بصورت شیفت بندی در این ایام به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

رحیمی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسانی مانند آب، برق ، گاز ، مخابرات ، واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری ها ، اورژانس ، مراکز بهداشت و درمان و علوم پزشکی نیز به صورت صد در صد باید در محل کار حاضر شوند و مابقی ادارات نیز در سطح معاون و رییس و دو الی سه کارشناس باید در محل کار حاضر و مابقی بصورت دورکاری فعالیت کنند که نیروهای امنیتی و نظامی مشمول این موضوع نمی شوند و برابر تصمیمات ملی عمل می کنند.

برپایی هر نوع تجمع ممنوع است
استاندار فارس با بیان این مطلب که برگزاری هر مراسم رسمی و غیررسمی که موجب ایجاد تجمع می شود ممنوع است،گفت: برابر این دستورالعمل تمامی مراسمات رسمی و غیررسمی مثل ختم ، تجمعات ورزشی ، فرهنگی و مذهبی ممنوع شده و تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز ادامه خواهد داشت.

رحیمی هدف اصلی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را حفظ و حراست از سلامت مردم دانست و خطاب به مدیران ارشد فارس،گفت: تکریم ، کرامت و حفظ احترام مردم در راستای اجرای این طرح حتما مدنظر قرار داشته باشد که البته با توجه به نظر مساعد اکثریت مردم برای اجرای این طرح به نظر تنشی برای اعمال این مقررات وجود نخواهد داشت.

او بر اجرای مقتدرانه طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان فارس تاکید کرد و افزود: فرماندهی اجرای این طرح در استان با استاندار فارس است هرچند که از نظر تمامی گروه های مردمی ،مذهبی، تشکل ها، خیرین و غیره استقبال می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: زنجیره بیماری کرونا با ازدحام گسترش پیدا می کند و همه باید برای قطع این زنجیره کمک کنیم و مردم با در خانه ماندن می توانند این موضوع را محقق نمایند.

وضعیت مناسب فارس در مقایسه با سایر استان‌ها
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا اقداماتی در سطح استان فارس انجام شده که در حال حاضر بخشی از تاثیرات آن قابل مشاهده است.

رحیمی آمار شیوع کرونا در فارس را نشانه وضعیت مناسب استان نسبت به بقیه مناطق دانست و ادامه داد: فارس تا روز گذشته با احتساب جمعیت و درگیری با بیماری کرونا جایگاه بیست و چهارم و در خصوص تعداد مبتلایان این استان جایگاه سیزدهم را داشته است و در ارتباط با ضریب کشندگی بیماری نیز فارس ضریب نزدیک به سه درصد را دارد در حالی که این ضریب در کشور حدود هفت و نیم درصد است.

استاندار فارس اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته درستاد مدیریت کرونا در سایه همدلی و هم افزایی و همکاری مردم فارس و اعضاء ستاد مدیریت بحران کرونا این استان و به ویژه تلاش کادر پزشکی و درمانی و سایر عوامل دست اندرکار انجام پذیرفته است وبرهمین اساس به نتایج مناسبی خواهدرسید.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همراهی و همدلی علمای این دیار را در پیشبرد اهداف مقابله با کرونا بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: درخواست تعطیلی اماکن متبرکه و همچنین اصناف این استان که از سوی متولیان انجام شد در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار موثر بوده است.

او تاکید کرد: خطر شیوع ویروس کرونا همچنان وجود دارد و اساسی ترین راهکار ماندن مردم در خانه است که در این راستا تلاش رسانه های استان فارس قابل ستایش است زیرا در پی اطلاع رسانی جامع و اصولی مردم با فرهنگ قانع شدند که در خانه ها بمانند و در جهت قطع زنجیره انتشار این ویروس کشنده همکاری کنند.

انتهای پیام/ 
باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان