کد خبر: ۱۳۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

بیماریابی سریع؛ راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید۱۹/ مشارکت شیراز در بررسی جهانی درمان کروناویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر سرعت بخشیدن به روند شناسایی و بیماریابی، به عنوان راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید۱۹ تاکید کرد.


مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ این دانشگاه با تاکید بر تسریع در اجرای دقیق و منظم فرآیند‌های شناسایی موارد مبتلا به کروناویروس گفت: لازم است نمونه گیری از همه افراد در معرض خطر، اداری، بهداشتی، اجرایی و به ویژه کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دستور کار قرار گیرد.

او پس از بررسی وضعیت آماری مراکز درمانی استان فارس افزود: طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی از امروز در استان فارس نیز مانند دیگر مناطق کشور اجرایی می‌شود و در این مرحله تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازدید‌های دیروز از مجموعه اورژانس فارس، مرکز اجرای آزمون‌های الکترونیکی، مرکز بهداشت شهدای والفجر و آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس، نکات ارزیابی شده در این بازدید‌ها را بیان کرد.

تقویت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی ویژه کرونا ویروس از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی دیگر تاکید رئیس دانشگاه در جمع اعضای این ستاد بود.

او پس از صدور دستورات لازم در خصوص توزیع ماسک به داروخانه ها، مراکز درمانی، مبادی ورودی و بسیج سلامت ادامه داد: لازم است پس از تایید رادیولوژیست مبنی بر مثبت بودن جواب سی تی اسکن‌های بیماران مشکوک به کروناویروس در مراکز درمانی، هر چه سریع‌تر این بیماران به بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع) و شهید دکتر چمران انتقال داده شوند.

لطفی با بیان اینکه از زمان ورود ویروس کرونا در استان، چند کارگاه برای تولید ماسک با دانشگاه همکاری دارند، تصریح کرد: ما به عنوان متولیان امر بهداشت و درمان استان قدردان زحمات آنان هستیم و پس از برون رفت از این بحران نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شرکت‌هایی که در زمان بحران از نظر تامین ملزومات و تجهیزات پزشکی به کمک مجموعه سلامت آمدند، همکاری خواهد داشت.

آغاز بررسی جهانی برای یافتن درمان کووید۱۹
محسن مقدمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: از دو هفته گذشته طرح تحقیقاتی بسیار بزرگ «مگا پروژکت» از سوی سازمان بهداشت جهانی آغاز شده که در این پروژه به سرعت بر روی چهار نوع درمان دارویی برای مبتلایان به کرونا ویروس در دنیا آغاز شده است، در ایران نیز تهران و شیراز، اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار داده اند و امید است این کار نقش مهمی در بهبود مراقبت‌های ما از بیماران داشته باشد.

پروتکل‌های بهداشتی برای فعالان اداری، بهداشتی و اجرایی، رصد و ارزیابی تاثیرگذاری طرح و شیوع بیماری، تدوین و اجرای فوری پروتکل‌های درمانی برای افراد مشکوک، بررسی وضعیت فضای فیزیکی نقاهتگاه‌های جدید در صورت نیاز، نحوه فعالیت درمانگاه‌های امام رضا (ع) و شهید مطهری، تامین نیاز‌های بهداشتی نیرو‌های امنیتی ناجا در طرح فاصله گذاری اجتماعی، ارسال نمونه‌های آزمایش ویژه کرونا ویروس به آزمایشگاه‌های مرجع در کوتاهترین زمان ممکن، بررسی وضعیت آزمایشگاه‌های استان، فعالیت‌های مراکز چهارگانه شیراز، نحوه توزیع ماسک به داروخانه‌ها و مراکز درمانی، کیت‌های آزمایشگاهی و اعتبارات، از جمله محور‌های این نشست بود.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: کرونا ، کووید۱۹ ، درمان ، کنترل
نظرات بینندگان