کد خبر: ۱۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
جانشین سپاه فجر فارس:

تشریح فعالیت های سپاه فجر فارس در سال 98/ آحاد مردم به ساختار سپاه هویت می بخشند

سردار بوعلی گفت: کلیت سپاه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی، و حتی حوادث غیرمترقبه، همواره نقش آفرین بوده است.

 سردار یدالله بوعلی جانشین سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه از ویژگی های سپاه، این است که همه آنچه را که به عنوان برنامه اجرا می کند، از ظرفیت های مردمی است؛ تصریح کرد: این، یعنی در اصل این آحاد مردم هستند که به ساختار سپاه هویت می دهند و طبیعی هم هست؛ چرا که سپاه از آنجا که با آحاد مردم در ارتباط است، نوعا کارهایی را هم که انجام می دهد، کارهای متنوعی است.

به گفته وی، سپاه در همه اقشار حضور دارد و به همین دلیل در عرصه های مختلف فعالیت می کند. فلسفه تاسیس سپاه و سازمان بسیج هم به کارگیری ظرفیت مردمی در سطح ملی برای حل مشکلات کشور است. پس سپاه به صورت متنوع فعالیت هایی انجام می دهد و اگر غیر از برنامه هایی پیش بینی شده مشکلی پیش بیاید، با اتکا به ظرفیت مردم برای حل مشکل ورود می کند.

تشریح فعالیت های سپاه فجر فارس در سال 98/ آحاد مردم به ساختار سپاه هویت می بخشند

جانشین سپاه فجر فارس با بیان اینکه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی، و حتی حوادث غیرمترقبه، همواره کلیت سپاه نقش آفرین بوده است، تأکید کرد: همه افتخار سپاه این است که همه کاری که به آحاد مردم مربوط است، ورود کند و گره ای از مشکلات مردم باز کند.

به گفته بوعلی، نمونه هایی از خدمات سپاه در سطح کشور وجود دارد؛ از جمله قرارگاه هایی در سطح کشور تحت عنوان "قرارگاه محرومیت زدایی" و " قرارگاه اقتصادی" و همچنین برنامه های مختلفی به عنوان برنامه سال اجرا می شود، به طوری که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز به عنوان یکی از نهادهای موثر در ابعاد، از نظر جامعه جهانی شناخته می شود.

وی با یادآوری اینکه در استان فارس هم بخشی از فعالیت های کلی سپاه را داریم که در سطح ملی تعریف شده که باید انجام می شد؛ گفت: در کنار آن، پروژه هایی هم برای خودمان به صورت بومی در استان تعریف کرده ایم که در حال انجام است.

جانشین سپاه فجر فارس تصریح کرد: جدای از اینکه در همه شهرستان ها، نواحی مقاومت داریم و همه نواحی مقاومت نقش آفرین هستند، قرارگاه هایی هم داریم که در مناطقی مشکلات و نیازمندی هایشان بیشتر است تمرکز پیدا می کنند.

به گفته وی، به عنوان نمونه، نقش سپاه فجر در سال گذشته، در حادثه سیل دروازه قرآن که همچین روزهایی در شیراز رخ داد، و نیز در کمک به استان های لرستان و خوزستان، استان فارس از جمله استان هایی بود که به دلیل حمایت خوب مردمی، توانست نقش خوبی را ایفا کند و ما آنجا شاهد بودیم که هم در رفع مشکلاتی که برای مردم پیش آمده بود، در تخلیه و نظافت و ساماندهی موقت، و نیز بازگشایی مسیرهای موقت، هم در سطح ملی و هم در ظرفیت داخلی استان، مناطقی که به استان فارس سپرده شده بود، در همه زمینه ها به بهترین نحو کار انجام شد.

بوعلی یادآوری کرد: بازسازی و مرمت بیش از 600 باب منزل، و احداث 30 واحد مسکونی با استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین استان، فعالیت ها ی سپاه فجر در شیراز، لرستان و خوزستان در سیل سال 98 است.

جانشین سپاه فجر فارس افزود: در حوزه حمایت از محرومین، قرارگاه هایی هم در سطح شهر شیراز و هم دیگر شهرستان ها داریم و در این رابطه هم بیش از 20 هزار سبد کالا توزیع کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه جهیزیه هم در سال 97، بیش از یک هزار و 200 در سال 98، بیش از 508 جهزیه را توانستیم با کمک خیرین تهیه کرده و در اختیار نیازمندان بگذاریم، فعالیت در تهیه و توزیع لوازم التحریر و نیز سبد ورزشی را از دیگر فعالیت های سپاه فجر فارس عنوان کرد و گفت: در حوزه اشتغالزایی هم با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی، در مراکزی که به عنوان الگو انتخاب شده بودند، کارهای فاخری انجام شد.

سردار بوعلی ادامه داد: در پروژه های عمرانی که می تواند برای بعضی بخش ها و روستاها کارگشا باشد، مثل مرمت و احیای قنوات، کانال های کشاورزی، سپاه در سطح وسیع در استان فعالیت داشته است.

جانشین سپاه فجر فارس به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشاره کرد و با بیان اینکه در این راه، کار بی نظیری انجام شد و بیش از یک هزار و 200 در طول سال گذشته در استان راه اندازی کردیم، تصریح کرد: این این صندوق ها هیج ارتباط سازمانی با سپاه ندارد، فقط به واسطه تسهیل گری، آموزش به مردم و ترغیبی که کردیم و تشکیل گروه ها، آن ها را توانمند کردیم برای تشکیل این صندوق ها؛ که در ایجاد اشتغال و حل مشکلات مردم بسیار مثمر ثمر بوده است.

سردار بوعلی تأکید کرد: این صندوق ها به واسطه خود مردم اداره می شوند و ظرفیت خوبی را در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه فجر فارس در خصوص ایجاد درمانگاه ها و بیمارستان های صحرایی، هم در محلات کمتر برخوردار شیراز و هم در مناطق محروم استان کارهای بزرگی انجام داده، به نقش آفرینی سپاه در جهت توسعه زیرساخت های استان اشاره کرد و گفت: ما پروژه هایی در سطح ملی در دست داریم که توسط قرارگاه خاتم الانبیا هم در شهر شیراز و هم در سطح استان در حال اجراست و به عنوان نمونه، با توجه به کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات شهر شیراز، قرارگاه خاتم به عنوان مجری پروژه خط انتقال 76 کیلومتری آب از سد درودزن به شیراز را به اتمام می رساند.

سردار بوعلی افزود: سپاه، دو سد را در استان در حال احداث دارد؛ سد مخزنی هایقر که بیش از 200 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد و سد نرگسی که بیش از 113 میلیون کیلومتر مکعب ذخیره آب دارد و این دو مورد هم بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جانشین سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه احداث باند دوم پروژه شهرستان کوهچنار به دشت ارژن که سپاه باند دوم را انجام می دهد، به پروژه خط راه آهن اقلید با بیش از 323 کیلومتر، و پروژه خط راه آهن گل گهر یا بیش از 180 کیلومتر که در حال اجراست اشاره و تصریح کرد: در شهر شیراز هم فاز اول، و فاز دوم مترو که در حال انجام است، و نیز احداث تونل ها به عهده قرارگاه خاتم است که در توسعه زیرساخت مرکز استان میتواند بسیار موثر باشد، از فعالیت های زیرساختی سپاه در استان است.

سردار بوعلی، احداث پل های متعدد از جمله پل کابلی میدان ولی عصر، تونل فضیلت، باند دوم بزرگ راه سعادت شهر به مرودشت را هم از دیگر پروژه های قرارگاه خاتم دانست و افزود: جاده یاسوج به سپیدان و بزرگ راه شهید سردار سلیمانی از دیگر فعالیت های عمرانی سپاه فجر، و یا به مرکزیت سپاه توسط قرارگاه خاتم است که یا انجام شده یا در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سپاه و کل نیروهای مسلح و هرآنچه که در اختیار دارند، متعلق به مردم است، و حق مردم است که هرجا کشور نیاز داشته باشد، و در هر عرصه ای، سپاه و همه نیروهای مسلح باید نقش آفرین باشند و از همه امکاناتشان استفاده کنند، یادآور شد: امروز هم در مبارزه با کرونا، نیروهای مسلح پیشگام هستند و شاهدیم اقدامات وسیعی را در سطح کشور انجام می دهند.

جانشین سپاه فجر فارس با بیان اینکه در استان فارس، خوشبختانه با مدیریت خوبی که انجام شد، حتی قبل از انتخابات اولین جلسه تشکیل، و نتیجه اش هم تعطیلی مدارس یک روز بعد از انتخابات بود، تصریح کرد: فارس، مثل همیشه در این موضوع هم پیشگام بود که واقعا آن را به عنوان یک دستاورد ارزشمند برای استان فارس می دانم.

سردار بوعلی با تصریح بر اینکه اخبار دیگر استان ها را هم داریم، پس به جرأت می گویم که استان فارس، یکی از معدود استان هایی است که همه دستگاه ها در این امر پای کار بوده و هستند؛ اظهار داشت: استان فارس می توانست یکی از استان های پرخطر باشد و از آنجا که محل تردد است، می توانست خیلی بدتر از این باشد، پس اگر وضعیت ما نسبت به استان های دیگر وضعیت حادی نشده، یک بخش عمده اش برمی گردد به تصمیماتی که گرفته شد، و بخش مهمترش همراهی مردم بود و ما به خوبی دیدیم هم در شهر شیراز و هم در شهرهای دیگر، عامه مردم همراهی کردند و این، نتیجه ای متفاوت از استان های دیگر را برای ما رقم می زند.

وی ادامه داد: سپاه هم به طور مشخص در عرصه های مختلف ورود کرده و پایگاه های مقاومت بسیج از امکانات بومی که استان دارد استفاده مناسب شد.

جانشین سپاه فجر فارس تصریح کرد: استان ما هم در موضوع ضدعفونی و گندزدایی، به لحاظ قطب کشاورزی بودنش، امکانات خوبی دارد و سپاه توانست این امکانات را سازماندهی کند و مردم شاهدند که شبانه روز بسیجیان در محلات مختلف در حال گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی هستند.

سردار بوعلی، با اشاره به اینکه در موضوع غربالگری استان فارس یکی از استان های پیشرو است، مدیریت خوب دانشگاه علوم پزشکی را دلیل این امر دانست و با بیان اینکه ما هم در این موضوع، کمک کننده هستیم، تصریح در: در این حوزه، ضمن غربالگری که انجام می شود، آنجا که نیاز به مراجعه و کمک و قرنطینه، یا حتی نیاز به تهیه آذوقه است، بچه های بسیج در پایگاه های مقاومت کارها را انجام می دهند.

وی با اشاره به حضور بسیج در کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها، پابه پای همه ارگان های دیگر، با تصریح بر اینکه کار تب سنجی را بسیجیان انجام می دهند، به کشف اقلام احتکار شده و اخلال در بازار موارد ضدعفونی کننده و الکل و ماسک و دستکش اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم اطلاعات سپاه هم نقش خیلی خوبی را ایفا کرد.

سردار بوعلی گفت: می دانم که پرستاران در حضور در کانون بحران هستند و این همه از خود گذشتگی جای تشکر و قدردانی دارد و امیدواریم با موفقیت و سربلندی از این موقعیت عبور کنیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان