کد خبر: ۱۳۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
متخصص طب اورژانس «بیمارستان نمازی»شیراز:

جوانان و نوجوانان جامعه ما در برابر بیماری کرونا ایمن نیستند/ تعداد جوان های مبتلا قابل توجه است

دکتر حسینی گفت: در حال حاضر هیچ ایمنی برای جوانان و نوجوانان جامعه ما در برابر بیماری کرونا وجود نداشته و تعداد جوان های مبتلا به این بیماری قابل توجه است.
جوانان و نوجوانان جامعه ما در برابر بیماری کرونا ایمن نیستند/ تعداد جوان های مبتلا  قابل توجه است
به گزارش "شیرازه"،دکتر حسینی ،متخصص طب اورژانس بیمارستان نمازی و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رعایت فاصله اجتماعی افراد در پاسخ به این پرسش که آیا جوان ها یا نوجوانان در برابر بیماری کرونا در امان هستند یا نه؟گفت:ممکن است نوجوان یا جوانی در خانه داشته باشیم که بر این باور باشد، از آنجایی که جوان بوده و دارای بدنی ایمن است،می تواند از خانه خارج شود اما این گونه نبوده چرا که در حال حاضر هیچ ایمنی برای جوانان و نوجوانان جامعه ما در برابر بیماری کرونا وجود ندارد.
وی افزود:متاسفانه تعداد جوان های مبتلا هم قابل توجه بوده و نکته مهم تر این که اگر خود جوان هم مبتلا نباشد، ناقل بوده و این امکان وجود دارد که ویروس را با خود به خانه بیاورد و به پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده انتقال دهد.به این ترتیب افرادی که به بیماری های خاص مبتلا باشند، دچار این بیماری شده و شرایط سختی را باید تحمل کنند.
دکتر حسینی با تاکید بر این که جوان ها و نوجوانان هم باید مراقب باشند،گفت:لازم بوده که در ابتدا جوان ها و نوجوانان نیز مراقب باشند چرا که هر یک از آن ها نیز در مقابل این ویروس ایمن نبوده و باید توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.
این متخصص طب اورژانس بیمارستان نمازی افزود:هرچند این روزها هوا دلپذیر بوده و هر یک از ما دلمان می خواهد که اوقات فراعت را در بیرون از خانه سپری کنیم اما ضروریست که صبر و تحمل داشته باشیم و از خانه بیرون نرویم.چرا که این روزها روز به طبیعت رفتن یا« سیزده به در رفتن» نبوده و باید خودمان را با این شرایط وفق دهیم.
وی با اشاره به شعار« ۱۳ را در خانه می مانیم» ،گفت:امسال روز طبیعت را در کنار یکدیگر در خانه می مانیم به امید این که با لطف خدا کرونا را شکست دهیم و عید نوروز را بعد از این شکست بزرگ جشن بگیریم.
انتهای خبر/

برچسب ها: کرونا ، جوان ، شیراز
نظرات بینندگان