کد خبر: ۱۳۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
طراح و مدیر اجرایی طرح جشنواره پیک نوروزی قاصدک در گفتگو با شیرازه؛

غنی سازی اوقات فراغت در جشنواره پیک نوروزی قاصدک صورت می گیرد

جشنواره پیک نوروزی قاصدک از 1تا 18 فروردین ماه به دنبال غنی سازی اوقات فراغت هموطنان در خانه و با نظر به سلایق و سنین مختلف طراحی و در شبکه های اجتماعی در حال اجرا است.
 جشنواره پیک نوروزی قاصدک به دنبال غنی سازی اوقات فراغت هموطنان در خانه و با نظر به سلایق و سنین مختلف طراحی و در شبکه های اجتماعی در حال اجرا است.در همین رابطه شیرازه، گفتگویی با امین صالحی مدیرتیم قاصدک مدیاداشته است که از شما مخاطبان دعوت می کینم این گفتگو را بخوانید:

امین صالحی مدیرتیم قاصدک مدیا در مورد این طرح می گوید: جشنواره پیک نوروزی قاصدک به دنبال غنی سازی اوقات فراغت هموطنان در خانه و با نظر به سلایق و سنین مختلف طراحی و در شبکه های اجتماعی در حال اجرا می باشد.
  
صالحی با اشاره به شرایط به وجود آمده به خاطر کرونا ویروس اظهار داشت: در شرایط کنونی، مردم در بازه ای از زمان (عید نوروز) قرار دارند که همواره با دید و بازدید، خرید، گشت و گذار و تجمعات انسانی همراه بوده است و اکنون دقیقا همین موارد خطرناک و پرهیز از آن ها بشدت توصیه می شود، لذا تولید و ارائه محتوا و خدماتی که بتواند جایگزین مناسبی برای این برنامه ها باشد و آن چنان که مردم در خانه بتوانند به خوبی بهره مند شوند و آن را به بیرون رفتند ترجیح دهند کاری بس دشوار و نیاز به پژوهش و تخصص های مختلف دارد.

غنی سازی اوقات فراغت در جشنواره پیک نوروزی قاصدک صورت می گیرد

وی در مورد محتوا های به کار برده شده در این طرح اظهار داشت: در این طرح مدیای تخصصی در بخش های فرهنگ هنر، کارآفرینی، مدیریت شخصی، بهینه سازی، استعدادیابی و... در قالب تیزر، کلیپ، فیلم کوتاه، موشن گرافی و پوستر تهیه شده است همچنین برنامه های تفریحی آموزشی در قالب لایو اینستاگرام با حضور هنرمندان و کارآفریانان و فرهیختگان در هر شب درنظر گرفته شده است که در اجراهای اولیه موفقیت زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: ایجاد کمپین پیک مهربانی و تالارهای مشاوره و گفتگوهای دانش محور از دیگر برنامه های این جشنواره است.  

صالحی در مورد مسابقات این پیک بیان کرد: مسابقات مختلف فرهنگی هنری در قالب داستان نویسی، کتابخوانی، نقاشی کودکان، قطعات نمایشی و فتوفیلم با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جشنواره در حال اجراست که مخاطبین را با استعداهایشان در این بخش ها آشنا کرده  و آنان می توانند در این مسابقات خود را به صورت جدی محک بزنند که  در اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با هفته شیراز آثار دریافتی داوری شده و به برگزیدگان هدایای نقدی تعلق می گیرد . همچنین آثار منتخب در صفحه های اجتماعی حامیان و مجریان طرح انتشار می یابد .  

کارآفرین برتر فرهنگی کشور در ادامه با اشاره بر فعالیت های پیشین گفت: ما در سال گذشته اولین سینمای کارآفرینی محتوایی کشور را با نام سینما کارآفرینی قاصدک راه اندازی کردیم که با استقبال بالای مردم روبرو شد همچنین در سال های گذشته با همراهی سازمان مردم نهاد صالحان طرح های نوآورانه موفق فرهنگی را اجرا نمودیم تا آنجا که عنوان برتر اولین جشنواره ملی نوآوری های فرهنگی دانشجویان ایران را از آن خود کردیم.
غنی سازی اوقات فراغت در جشنواره پیک نوروزی قاصدک صورت می گیرد

این فعالیت ها باعث شناخت دقیق ما از مخاطبین در بخش های مختلف از جمله رسانه شد و از این رو و با نظر به خانه نشینی هموطنانمان جهت جلوگیری از شیوع کرونا و در راستای استفاده حداکثری و مفید از این زمان جشنواره پیک نوروزی قاصدک را طراحی کردیم که  در سطح ملی در حال اجراست. 
امین صالحی گفت: سودمندی این جشنواره در اولویت اول, اجرای آن است و ما بدنبال استفاده حداکثر عموم علاقه مندان از این فضا هستیم از این رو مسابقه ای را در پایان جشنواره طراحی کرده ایم با نام پیک نوروزی من که افرادی که بهره هایی از این طرح برده اند در قالب مستند سازی با موبایل آن بهره ها را برای ما ارسال نمایند که به بهترین آثار جوایز نقدی تعلق می گیرد. 
 
وی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت حمایت و مشارکت در این طرح گفت: در این جشنواره معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش  وجوانان استان فارس، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، اتاق گفتمان سازی اقتصادمقاومتی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، سازمان فضای مجازی سراج استان فارس و مرکز کارآفرینی و اطلاع رسانی ره آورد استعدادهای کارگشا، سازمان مردم نهاد صالحان و برند آفرین شو، مرکز رشد و نوآوری سرخس، شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد خراسان رضوی و مجموعه بوشهر لند مشارکت و همکاری دارند.

مسئول کمیته گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی فارس هم گفت: تیم قاصدک با پژوهش های تخصصی  و امکان سنجی اجرای این طرح را برای عموم مردم  (با اعمال شرایط فعلی)  محتوا سازی  و تهیه  نموده  است. این طرح در گام نخست برای  ایام نوروز و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در جامعه  و در راستای غنی سازی اوقات فراغت آنانی است که مجبورند مدت زمان زیادی را در خانه بمانند طراحی شده است و قابلیت تعمیم به بعد از نوروز یا حتی بحران های بعد از بیماری را هم دارد .  

سید اسماعیل سجادی گفت : اوقات فراغت برای تمامی اقشار و بالاخص جوانان مسئله ای مهم و اهتمام به آن حائز اهمیت است.
غنی سازی و هدف مند کردن فعالیت های اوقات فراغت در این دوره زمانی و با شرایط موجود که مردم مجبورند اوقاتی را به فراغت از کارهای معمول و قبلی خود داشته باشند از ضروریات است و در این میان شناسایی و سوق دادن متقاضیان به سودمندی استفاده از این فضا و در خانه ماندن را تقویت می کند.
تهیه کننده برنامه های مجموعه قاصدک در ادامه افزود: پیک نوروزی قاصدک با سه رویکرد انگیزه و امید/ آموزش و مشاوره / تفریح و سرگرمی  با برون داد ؛ کلیپ، تیزر، موشن گرافی، پوستر،  پخش زنده، تالار گفت و گو، پادکست، تشکیل  کمپین و مطالب نوشتاری علمی عملی  _ در شبکه های مجازی _  با تاثیر بر فضای هر خانه و خانواده ایرانی در سطح ملی برنامه ریزی و محتوا سازی گشته است. که در هفته  نخست اجرا با استقبال بالای روبرو بوده است.  
 
گفتنی است جشنواره پیک نوروزی قاصدک از 1تا 18 فروردین ماه با بخش های متنوع در شبکه های اجتماعی برگزار می شود که علاقه مندان می توانند جهت دریافت لینک های تخصصی جشنواره و شرکت در آن به شماره 09364997860 پیام ارسال نمایند.
انتهای پیام/




نظرات بینندگان