کد خبر: ۱۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
متخصص اورژانس "بیمارستان نمازی"شیراز:

در پیشگیری از بیماری کرونا به شایعات فضای مجازی دامن نزنیم/ دمیدن هوای سشوار در بینی بی تاثیر است

دکتر حسینی با تاکید به پرهیز مردم از شایعات فضای مجازی گفت: شست و شوی مداوم بینی با آب نمک،استفاده دائم از بخور داغ یا دمیدن هوای سشوار در بینی برای پیشگیری از بیماری کرونا بی تاثیر است.
در پیشگیری از بیماری کرونا به شایعات فضای مجازی دامن نزنیم/ دمیدن هوای سشوار در بینی بی تاثیر است
به گزارش« شیرازه»دکتر حسینی، متخصص اورژانس "بیمارستان نمازی" شیراز و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به پرهیز مردم از توجه به شایعات فضای مجازی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:ممکن بوده که در فضای مجازی با شایعاتی مثل شست و شوی مداوم بینی با آب نمک،استفاده دائم از بخور داغ یا دمیدن هوای سشوار در بینی مواجه شوید که فکر کنید شاید برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مفید باشد اما هیچ یک از این روش ها موثر نبوده و مبنای علمی هم ندارد.
وی با بیان این که تنها دو راهکار از نظر علمی در پیشگیری از این بیماری به اثبات رسیده،افزود:اول، ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی بوده و دوم شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل طبی با غلضت بالای 60 درصد است.
دکتر حسینی با تاکید بر اعتماد مردم به منابع رسمی و معتبر بیان کرد: از مردم خواهشمندیم که از انتشار این گونه شایعات پرهیز کنند چرا که هیچ منبع علمی نداشته، تنها موجب اتلاف وقت شده و مهم تر دامن زدن به اشتباهاتی بوده که عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته است.
انتهای پیام/


برچسب ها: بیماری ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان