کد خبر: ۱۳۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
فرماندار لارستان:

ورودی و خروجی شهر را مسدود کرده ایم/تنها راه مقابله با زنجیره طویل ویروس کرونا ماندن در خانه است

جلیل حسنی گفت: از چند روز پیش با همکاری نیروهای گشت انتظامی و حلال احمر ورودی و خروجی شهر را مسدود کرده ایم و در سطح شهر و در پارک ها نیز تجمع مردم کنترل می شود.
به گزارش "شیرازه"، جلیل حسنی فرماندار لارستان با اشاره به ممنوعیت ورود و خروج از شهر لار گفت: بیشترین محل تجمع مردم در روز 13فروردین ماه و در خارج از شهرلار ،مربوط به باغ شهری های اطراف شهر،تفرجگاه ها، دشت ها و مراتع بخش های تابعه بوده که با اطلاع رسانی در فضای شهر و شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از خروج از آن ها توصیه و تذکر های مقدماتی داده ایم.در حال حاضر هم تمام باغ شهری ها از ورود هر شخص، گروه یا دسته جلوگیری می کنند.وی افزود:از چند روز پیش ورودی و خروجی شهر را مسدود کرده ایم و نیروهای گشت انتظامی و حلال احمر در ورودی شهر ها مستقر شده اند. در سطح شهر و در پارک ها نیز تجمع مردم کنترل شده و حتی جهادکشاورزی و منابع طبیعی هم در دشت ها و مراتع سرکشی مستمری دارند.

کمک یک میلیاردی خیرین در مقابله با کرونا
حسنی با اشاره به اقدامات گسترده خیرین گفت : حمایت این گروه از افراد از تامین مواد ضدعفونی کننده ،ماسک و دستکش گرفته تا فراهم کردن مایحتاج برخی خانوارهای ضعیف جامعه به صورت ویژه بوده و در جلوگیری از شیوع این بیماری نقش بسزایی ایفا نموده، به طوری که نزدیک به یک میلیارد تومان کمک  مالی کرده اند.البته این گروه از همان ابتدا پای کار آمدند و هنوز هم فعالیت آن ها ادامه دارد.
وی افزود:در حوزه توزیع مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی نیز نیروهای بسیج و شهرداری فعالیت شبانه روزی داشته و به طور مستمر برای ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر فعال هستند.این اقدامات گسترده با هماهنگی دستگاه های مختلف از اواسط اسفندماه تاکنون برقرار بوده و روستاها و دهداری را هم تحت پوشش قرار داده است.
 این فرماندار تضمین سلامتی مردم را در گرو رعایت توصیه های بهداشتی دانست و گفت :تنها راه برای از بین بردن این زنجیره طویل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن ماندن در خانه بوده چراکه اگر ارتباطات قطع یا کم شود، به طور یقین این ویروس نابود می شود.پس بهتر این بوده که 13 امسال را تحمل کنیم و در خانه های خود بمانیم.وی ضمن تشکر و قدردانی به مردم بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مردم توصیه ها و تذکرات را جدی گرفته اند و فقط در مواقع ضروری از خانه خارج می شوند. حضور در اطراف شهر ،تفرجگاه ها و باغ ها نیز بسیار اندک بوده و تنها تعداد انگشت شماری به این مکان ها رفت و آمد داشته اند.
حسنی در پایان گفت :به طور کلی هر چند موارد مثبت در این شهر داشته ایم اما با همکاری دستگاه ها و مراعات مردمی کارها به خوبی پیش رفته و مشکلی وجود ندارد.
انتهای خبر/

برچسب ها: بیماری ، کرونا ، شیراز
نظرات بینندگان