کد خبر: ۱۳۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

برخورد با متخلفین شکار و صید در فارس تشدید می شود

در هفته اول فروردین امسال ۱۹متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی فارس شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچینن هشدار داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بدون هیچ اغماضی و در طول شبانه‌روز با گشت‌زنی‌های مستمر با شکارچیان متخلف برخورد می‌کنند.
ظهرابی گفت: در هفته اول فروردین ماه با تلاش و کوشش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست فارس تعداد ۱۹ نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
او افزود: در برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۱۵ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که شامل ۱۴ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه غیر مجاز بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در مقطع جهانی، توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در طبیعت با اسلحه و شکار جانوران وحشی جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده شکارچیان در طبیعت مامورین یگان حفاظت محیط زیست برخورد جدی با آنان بعمل می‌آورند.
ظهرابی خاطرنشان کرد: چندی پیش رؤسای دادگستری چندین شهرستان هم اطلاعیه‌ای در خصوص برخورد با شکارچیان جانوران وحشی صادر کردند که در این اطلاعیه در خصوص قرنطینه خانگی گسترش ویروس، عدم حضور در طبیعت با توجه به فصل زادآوری و زایش حیات وحش و همچنین حداکثر مجازات در قانون مجازات اسلامی و قانون شکار و صید تاکید شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی گزارش دهند./ خبرگزاری صدا و سیما فارس
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان