کد خبر: ۱۳۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد خبر داد:

اجرای بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی در وضعیت شیوع بیماری کرونا

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد از اجرای بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی کشور در وضعیت شیوع کرونا خبر داد.
محمود عبداله زاده با تشریح موارد حمایتی از مودیان مالیاتی در شیوع بیماری کرونا در کشور و ضمن اعلام اینکه مصوبه مذکور ابلاغ و اجرایی شده است، افزود: پیشنهاداتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال و در نهایت این شورا پیشنهادات و موارد حمایتی مذکور را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: مهم ترین مصوبه این شورا در حمایت از بخش بهداشت و درمان بدین شکل  است که  کمک های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ۹۸ و سه ماه اول ۹۹ جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی برای مبارزه با بیماری کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می شود.

بخشودگی صد درصد جرائم مالیاتی مودیانی که بعد از تاریخ ۱۲ بهمن  ۹۸ مالیات آنان قطعی شده است و تمدید بخشودگی جرائم مالیاتی سایر مودیان برمبنای 90 درصد واحدهای تولیدی و 80 درصد واحدهای غیر تولیدی که تا پایان خرداد ماه ۹۹ پرداخت و تسویه حساب نمایند از دیگر موارد حمایتی است.

وی اظهار کرد: صدور و یا تمدید کارت پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه ۹۹ نیاز به گواهی مالیاتی ندارند، عملیات اجرائی وصول مالیات تا پایان اردیبهشت ۹۹ متوقف می شود و سررسید پرداخت مالیات ارزش افزوده دوره چهارم ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید می‌گردد.

به گفته عبداله زاده، امهال بدهی مالیاتی که در سال ۹۹ توان پرداخت ندارند به مدت 3 ماه و تقسیط بدهی حداکثر به مدت  9 ماه از تاریخ درخواست اولیه، مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی که تاریخ انقضای مهلت اعتراض آنها از اول اسفند ماه ۹۸ لغایت ۱۵ اردیبهشت 99 باشد تا ۳۱ خردادماه ۹۹ تمدید می شود و به شرط پرداخت مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض تا تاریخ 30 آذر 99 تمامی جرائم متعلقه بخشوده خواهد شد.

عبداله زاده از تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده دوره چهارم ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ و نیز بخشودگی صد درصدی جرائم آنان خبر داد و گفت: تاریخ لازم الاجرا شدن قیمت منطقه بندی املاک ۱۳۹۹ از اول تیرماه 99 بوده و سه ماه اول سال جاری بایستی قیمت ۱۳۹۸ محاسبه و وصول گردد.

به گزارش ایلنا، امیدعلی پارسا در بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی مصوبه شورای عالی اقتصادی در حمایت مالیاتی از گروه‌های اقتصادی آسیب دیده به سبب شیوع کرونا را ابلاغ کرد.

گروه‌های اقتصادی متضرر عبارتند از: مراکز تولید غذای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تولید و توزیع پوشاک، توزیع آجیل و خشکبار، مجتمع‌های ورزشی، مراکز فرهنگی و آموزشی،‌ مراکز تولید و توزیع صنایع دستی./ ایلنا

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان