کد خبر: ۱۳۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

کرونا اثباتگر توانمندی و حضور فعال بسیج همچون دفاع مقدس

آن زمان بسیجیان را بدون تجهیزات و توجیه عملیاتی و آموزش به جنگ با صدام می فرستادند و امروز دقیقا بدون ماسک و دستکش و آموزش کافی به جنگ با کرونا، آن زمان می گفتند بچه بسیجی، اعزامت با ما و تجهیزات از خودت، و اکنون نیز دقیقا همین را می گویند.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ سالها بود در کتاب ها و روایت های دفاع مقدس، روایتی جهادی از تلاش های شبانه  روزی و بدون چشمداشت بسیجیان و بچه هیئتی های خوانده و شنیده بودم که ویروس کرونا باعث شد تا آن صحنه ها تکرار شود. 
اینبار جنگ و حمله نظامی دشمن نبود و شاید هم دشمنی آشکار وجود نداشت،  اما کشور در خطر بود و باز نیاز به حضور نیروهای جهادی و بسیجی برای رفع مشکل و نیازمندی های کشور. 
همچون روزگار دفاع مقدس،  هر جا که قدم می گذاردیم،  ایثارگری ها به چشم می آمد،  با همان حواشی و بی احتیاطی های زمان جنگ و ان شاءالله بدون تلفات آن زمان. 
وارد محدوده شهر و دژبانی جبهه کرونا که می شوی، بچه بسیجی ها در کنار ماموران ناجا و بهداشت تب سنج و تابلو در دست،  همچون کمیته های محلات ابتدای انقلاب معاینه ات می کنند،  آنهم فقط با یک دستکش ساده و ماسک تک لایه مامان دوز،  دقیقا همچون لباس های چند تکه بسیجیان زمان جنگ و حتی اسلحه های شخصی و شکاری که در نبود سلاح از خانه به همراه داشتند.
اینبار نفرات پمپ به دوش و اهدا کننده ماسک که خودرو مسافران را ضد عفونی می کنند، و در کوچه پس کوچه ها بسته های معیشتی درب منازل می گذاشتند، یادآور ایستگاه های صلواتی و کمک های مردمی و واکس زدن های شبانه ای کرد که وصفش در روایتگری ها شنیده بودیم. 
طبقه دوم مسجد و امامزاده ای که عده ای شبانه روزی در آن ماسک و گان می دوختند و برای استفاده شخصی خود با پرداخت هزینه آنرا استفاده می کردند دقیقا شبیه همان تلاش های پشت جبهه ای بود که بارها فیلمش را دیده بودیم. 
اما شبیه ترین صحنه به هشت سال دفاع مقدس را در صف تست کرونا در مرکز بهداشت دیدم که بسیجی ها بدون پوشش و ماسک و دستکش مناسب به غربالگری می پرداختند.  وقتی اعتراض کردم که چرا اینقدر بی احتیاط،  پس ماسک و پوشش مناسب کو؟؛ با پاسخ آنان خدا را شکر کردم که مسئولان سپاه و بسیج و دولتی با مسئولان زمان جنگ تفاوتی نکردند. 
آن زمان بسیجیان را بدون تجهیزات و توجیه عملیاتی و آموزش به جنگ با صدام می فرستادند و امروز دقیقا بدون ماسک و دستکش و آموزش کافی به جنگ با کرونا، آن زمان می گفتند بچه بسیجی، اعزامت با ما و تجهیزات از خودت، و اکنون نیز دقیقا  همین را می گویند. 
هر چند کرونا توان و انرژی و هزینه های زیادی را گرفت، اما خدا را شکر نشان داد که بچه بسیجی و هیئتی ها هیچ عوض نشده اند و همان روحیه ای دارند که زمان جنگ داشتند و مسئولان نیز همان کم کاری و بی تدبیری که همان روزها داشتند.

دکتر سید محسن هاشمی

نظرات بینندگان