کد خبر: ۱۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

خسارت میلیاردی کرونا به بخش کشاورزی مرودشت

شیوع ویروس کرونا به بخش کشاورزی مرودشت خسارت میلیاردی وارد کرد
به گزارش شیرازه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: طبق برآورد‌های اولیه با شیوع ویروس کرونا، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به واحد‌های گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی و نشا محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای وارد شده است.

خسارت میلیاردی کرونا به بخش کشاورزی مرودشت

عزیز رحیمی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار، گل‌های تولیدی در داخل گلخانه‌ها در حال از بین رفتن هستند، افزود: عمده این خسارت‌ها در گلخانه‌های تولید گل رز هلندی و گلخانه‌های پرورش قارچ رخ داده است که با افت فروش در اسفند و توقف تولید در فروردین مواجه شده اند.

به گفته وی، تولید در این واحد‌های تولیدی در ماه‌های آتی نیز به دلیل مقرون به صرفه نبودن متوقف و به صفر خواهد رسید.

رحیمی با تاکید بر اینکه با توجه به عدم تامین مواد اولیه و نبود بازار مناسب، زمان رونق دوباره این واحد‌ها مشخص نیست، بیان کرد: تا کنون بیش از ۵۰ نفر از پرسنل و کارگران این واحد‌های تولیدی نیز بیکار و تعدیل نیرو شده اند.

وی، اختلال در شبکه حمل و نقل در اسفند ماه، عدم برگشت نقدینگی، مشکلات فروش محصول، مسدود شدن مرز‌ها و نبود چشم انداز پایان بحران کرونا را از دلایل اصلی توقف تولید در این واحد‌های تولیدی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در این شهرستان ۴۵ هکتار انواع گلخانه وجود دارد و رونق دوباره گلخانه‌های در حال تعطیل نیازمند توجه ویژه و عزم جدی است.
برچسب ها: گلخانه ، کرونا ، خسارت ، مرودشت ، فارس
نظرات بینندگان