کد خبر: ۱۳۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شناسایی ۶۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در فارس

فارس در غربالگری سلامت مردم با پایش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در کشور پیشتاز است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی ۶۵ نفر مبتلا به کروناویروس در فارس، از افزایش آمار مبتلایان به ۹۱۷ نفر در استان خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: با کمک تیم‌های سلامت استان، در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹۵ نمونه تست کروناویروس به آزمایشگاه‌های تشخیص این بیماری ارسال شده که ۶۵ مورد مثبت بوده است.

او ادامه داد: خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته، آمار جانباختگان این بیماری در استان افزایش نداشته و کماکان در این زمینه، ۳۰ مورد فوتی ثابت مانده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی و ترخیص ۳۰۴ نفر از مبتلایان تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ۳۰۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل شرایط مساعد، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام خبر بستری ۲۸۴ نفر مشکوک به ابتلا در مراکز درمانی استان، گفت: روند خدمات رسانی به این افراد و بررسی نمونه‌های مثبت با تلاش تیم‌های سلامت در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه گفت:غربالگری سه میلیون و ۹۰۰هزار نفر از مردم استان با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت و تیم‌های سلامت صورت گرفته و این سطح از غربالگری و پایش سلامت، فارس در کشور تاکنون پیشتاز بوده است.

او در ادامه از مردم خواست تا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت و ثبت اطلاعات سلامت خود و خانواده، تیم‌های سلامت را در مهار هرچه سریع‌تر کروناویروس در کشور یاری کنند.
برچسب ها: کرونا ، فارس ، آمار
نظرات بینندگان