کد خبر: ۱۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

ستاری: کرونا تحت کنترل درآمده است/ تلاش ۳ گروه مستقل برای تولید واکسن کرونا

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش این معاونت در راستای ساخت واکسن کرونا از کنترل این بیماری در کشور خبر داد.
به گزارش شیرازه، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در صفحه شخصی خود با تشکر از تلاشهای شرکت‌های دانش‌بنیان، محققین و استارت‌آپ‌ها برای تهیه اقلام مرتبط با بیماری کرونا نوشت:

«تولید دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‌های icu، سی‌تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیصی در دستور کار این معاونت بوده و تلاش‌های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است.

 تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می‌کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است. حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع به‌دست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت‌های آنها از فرزندانشان در کادر درمانی و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها.

حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر به‌همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تأثیر این ویروس تغییر می‌کند.

کسب‌وکارهای جدید متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‌های بسیاری پیش‌ِروی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش‌آمده امیدوارانه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذرد ولی با قوانین و مقررات جدید.»

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، معاون علمی
نظرات بینندگان