کد خبر: ۱۳۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

برچسب تقلب روی ۶۰ درصد اقلام ضدعفونی در فارس

از ۲۰۰ محلول ضد عفونی کننده عرضه شده در بازار فارس۶۰ درصدغیر استاندارد و تقلبی است
دکتر خسروی مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی، گفت: از حدود ۲۰۰محلول شستشوی دست،عرضه شده در بازار استان فارس پس از آزمایش‌های صورت گرفته حدود ۶۰درصد غیر استاندارد و تقلبی تشخیص داده شد.

وی افزود:بعضی از این محصولات یا از الکل متانول به جای اتانول استفاده شده که بسیار سمی و خطر ناک است و حتی از طریق پوست هم جذب می‌شود یا درصد الکل موجود در این محلول‌ها کمتر از ۷۰درصد است و برای از بین بردن ویروس کرونا مناسب نیست.

دکتر خسروی افزود: بسیاری از این محصولات هم به صورت قاچاق وارد استان شده و یا برچسب یک برند معروف به صورت تقلبی بر روی محصولات حک و توزیع شده است.

وی افزود در یک ماه اخیر کارشناسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف نمونه‌های توزیع شده را مورد برسی قرار داده و تعدادی پرونده هم برای متقلبین تهیه و در اختیار مقامات قضایی گذاشته شده است.

دکتر خسروی از همه مردم خواست محلول‌های ضدعفونی را بدون دلهره از داروخانه‌ها خریداری کنند، چون داروخانه‌ها کارشناسانی دارند که قادرند تقلبی بودن این محلول‌ها را تشخیص دهند.

وی تاکید کرد:مردم از خرید این محصولات از فروشگاه‌ها خودداری کنندزیرا عرضه این محلول‌ها در فروشگاه‌ها که تحت نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی نیستند غیر قانونی است.

نظرات بینندگان