کد خبر: ۱۳۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

شمار قربانیان مسمومیت با الکل در فارس به ۸۸ نفر رسید

رئیس اورژانس استان فارس گفت: تا صبح امروز ۶۹۶ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های فارس مراجعه کردند که تا کنون ۸۸ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش شیرازه، محمدجواد مرادیان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس فارس از افزایش آمار مسمومیت‌ با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: تا صبح امروز پانزدهم فروردین، ۶۹۶ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۰۸ نفر بستری هستند.

رئیس اورژانس فارس افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۸۸ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز کنند که این موضوع موجب مرگ آن‌ها می‌شود.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۹۱۷ نفر ثبت شده که ۳۰ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان