کد خبر: ۱۳۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

کارگرانی که به دلیل کرونا به سر کار نرفته اند در سختی هستند/ باید به مستضعفان در این روز ها کمک برسانیم

آیت الله دژکام گفت: 60 هزار نفر کارگر روزمزدی که در این شهر مدتی است سر کار نرفته اند نیز در وضعیت سختی گرفتار هستند، امروز زمان آن است.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع)  با اشاره به تحلیل  اساتید علوم اجتماعی در مورد سبک زندگی مسلمانان در مقابل سبک زندگی اروپایی آمریکایی در این فضا برتری خود را به خوبی نشان می دهد گفت: هرچه بزرگانی چون شهید مطهری و آیت الله جوادی آملی بگویند که در سبک غربی و اومانیستی نوعی حیوانیت مدرن رواج دارد، کسی باور نمی کند ولی امروز در این فضای شیوع ویروس کرونا،  عیار سبک های مختلف زندگی دارد خودش را نشان می دهد.

وی کمبود اساسی سبک زندگی غربی را ایثار و فداکاری دانست و افزود: در غرب هر کسی فقط به فکر نجات خویش است و فداکاری و ایثار در چنین بحران هایی که جان انسان به خطر می افتد معنایی ندارد در حالیکه انسان آن است که در این وضعیت سختی خود را نشان دهد و از خود بگذرد و به هم نوع خود کمک دهد درست مثل مردم کشورمان که در گوشه گوشه های شهر به فقرا کمک می دهند به خصوص به خانواده هایی که نیازمند هستند. 

کارگرانی که به دلیل کرونا به سر کار نرفته اند در سختی هستند/ باید به مستضعفان در این روز ها کمک برسانیم

امام جمعه شیراز با عنوان اینکه باید این همدلی و کار های انجام شده در دنیا منعکس شود گفت: برای تبلیغ کار نیاز به طراحی مناسب است و امروز در دنیا این سوال مطرح است که سبک زندگی اسلامی جلوتر است یا سبک زندگی غربی و ما باید نشان دهیم در سختی ها سبک زندگی ما بهتر جواب می دهد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همان طور که در جنگ هم دشمنان متوجه شدند و چون مردم به میدان آمدند ایران بیمه شد در این خصوص نیز با توجه به اینکه مسئله درون جامعه هست و در زندگی همه وجود دارد باید به نمایش گذاشته شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وضعیت سخت کارگران با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کار ها گفت:60 هزار نفر کارگر روزمزدی که در این شهر مدتی است سر کار نرفته اند نیز در وضعیت سختی گرفتار هستند. امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

وی خواستار کمک مومنین در نمیه شعبان به افرادی که مشکل دارند شد و افزود: هر یک از این کارگران زحمت کش که آرامشی در دل خود و خانواده اش ایجاد شود بلا را از مردم و کشور دور می کند و این مسئله را با همت عالی دنبال کنید.

امروز طوری است که هر کسی که کمک دهد حتی اگر دست به دست کند و از خود هزینه ای نکند باز هم ثواب میکند. این ثواب بردن را برای آغاز ماه مبارک رمضان نیز داشته باشیم.

کارگرانی که به دلیل کرونا به سر کار نرفته اند در سختی هستند/ باید به مستضعفان در این روز ها کمک برسانیم

آیت الله دژکام کار و تلاش کادر بهداشت و درمانی کشور در بحران ویروس کرونا با همه محدودیت های موجود را در دنیا بی نظیر و درخشان توصیف نمود و بیان کرد: غربالگری 60 میلیون نفر از طریق تماس تلفنی و ... کار بسیار بزرگی است و حال زمان آن است که در دست گیری از مستضعفان و محرومان نیز خوش بدرخشیم و به کسانی که معیشتشان دچار مشکل شده است، در این روزهای بحرانی کمک برسانیم.

وی تصریح کرد: وقتی کار شروع شد از آن می توان به عنوان سند قدرتمندی سبک زندگی اسلامی استفاده کرد که اگر گرفتاری و سختی پیش آمد سبک اسلامی اینگونه عمل می کند در حالیکه سبک غربی نمی تواند و سردرگم است.

امام جمعه شیراز خواستار همکاری و کمک همه اقشار مردم در موضوع کروناویروس به دولت شد وگفت: مسلما دولت نمی تواند این بار سنگین را به تنهایی بردارد ولی وقتی مردم به میدان آمدند هم زیبایی کار بیشتر است و هم ان شاالله کمک خوبی داده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان، با دعای خیر و توفیق روز افزون برای همه مدافعان سلامت گفت: در هر قسمت از بنده و مجموعه دفتر کاری بر بیاید در خدمت شما هستم.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان