کد خبر: ۱۳۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای کارتن خوابهای شیراز

معتادین متجاهر و کودکان کار و خیابانی توسط اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان شهرداری شیراز در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آموزش می بینند.
به گزارش شیرازه،یوسف آفرینی رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز در این خصوص گفت:  نباید بدون حمایت معتادین متجاهر و کودکان کار را در خیابان به حال خود رها کرد. متاسفانه افراد و گروه هایی در جامعه هستند که امکان دسترسی به اینترنت و حتی تلویزیون و رادیو را ندارند، از همین رو درباره شیوع ویروس کرونا اطلاع کافی ندارند و در خصوص راه های مواجهه و پیشگیری از ابتلا به بیماری هیچ آموزشی ندیده اند. معتادین متجاهر و کارتن خواب و کودکان کار و خیابانی از جمله افراد مذکور هستند.
وی افزود: در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و با توجه به مصوبه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مبنی بر منع جمع آوری معتادین متجاهر، نباید این افراد را بدون حمایت به حال خود رها کرد. در شرایط فعلی و تا زمان صدور مجوز جمع آوری و ساماندهی در مراکز درمانی، شاید موثرترین راه ممکن آموزش و در اختیار گذاشتن اقلام ضروری نظیر ماسک دستکش، ژل ضدعفونی کننده ، صابون و همچنین اقلام معیشتی نظیر غذا و پوشاک باشد.
 رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز تاکید کرد: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز تا کنون در چندین مرحله اقدام به توزیع ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده به همراه اقلام خوراکی در میان افراد جامعه هدف کرده و همچنین آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را برای این افراد انجام داده است و این امر در روزها و هفته های آینده ادامه خواهد داشت.
 آفرینی افزود: نباید فکر کنیم این افراد آموزش پذیر نیستند و در این خصوص نباید نا امید بود. به شرط آنکه برنامه های آموزشی مستمر باشد و در صورت تخصیص امکانات مناسب برای آنها درصد قابل توجهی از این افراد رفتار اجتماعی مناسبی در شرایط خاص فعلی  خواهند داشت. در شرایط پر خطر کنونی نباید آنها را تنها گذاشت.


نظرات بینندگان