کد خبر: ۱۳۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
در خطبه مجازی امام جمعه شیراز مطرح شد:

اول سال از جهش خیر رساندن شروع کنیم تا به جهش اقتصادی برسیم

آیت الله دژکام گفت: همه مجموعه خیرین و مردم آستین بالا بزنند و به صحنه بیایند تا نشان بدهند که غم بینوایان و گرفتاران مهم است.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه مجازی خود در قاب تلویزیون شبکه فارس با عرض تبریک اعیاد ماه شعبان به همه مردم عالم به خصوص شیعیان گفت: روز هایی که پشت سر می گذاریم روز های امتحان و آزمایش اللهی است، عزیزانی را در این ایام به خاطر بیماری کرونا از دست دادیم که به روح همه آن ها درود می فرستیم و به خانواده آن ها تسلیت عرض میکنیم.

وی تصریح کرد: بیماران عزیزی را در بستر داریم که برای سلامتی آن ها دعا می کنیم و از خداوند متعال سلامت و سعادت همه مردم عزیزمان و همه ملت های عالم را می طلبیم که این گرفتاری و بیماری عالم گیر است.

آیت الله دژکام در مورد بخشی از فراز های مناجات شعبانیه گفت: امام سجاد (ع) می فرمایند: خدایا بر پیامبر اسلام(ص) و اهل البیت (ع) او درود و صلوات بفرست و سه خواسته من را برآورده بفرما. پروردگارا دلم را با بندگی خودت زنده بکن. دل به واسطه گناه و غفلت از خداوند می میرد و به واسطه عبادت و اطاعت زنده می شود.

وی اضافه کرد: این ایامی که ما قرنطینه خانگی هستیم و با خواست وبا اراده خودمان را محدود کردیم که از سرایت این بیماری گرفته شود، فرصتی خوبی است که یادخدا که باعث آرامش و اطمینان قلب ما میی شود را زنده کنیم. توانایی به ما می دهد که در سختی به وجود آمده صبر بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه شیراز ضمن عنوان اینکه همه می شنویم که مسئولین ما از کمک به عده ای که به دلیل تعطیلی ناشی از بیماری کرونا دچار گرفتاری و سختی شده اند سخن می گویند، افزود: الحمدالله نظام جمهوری اسلامی برای نیاز چند سال تدارک دیده است که جای تحسین دارد، اما نیاز مردم بیشتر از چیزی است که دولت بتواند از پس آن بربیاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخت شدن زندگی برای افرادی از جامعه اظهار داشت: خانواده هایی هستند که به دلیل نداشتن درآمد دچار سختی شده اند. این حرکت را بایستی نشان بدهیم و پیشنهاد می دهم که در تولد آقا امام زمان (عج) و نیمه شعبان که در پیش رو داریم، همه مردم خیر و نیکوکار حرکت کنند و از هرآنچه خداوند به او داده است به افرادی که در این شرایط نیازمند و گرفتار هستند، ببخشند. به خصوص کسانی که کارگر روز مزد بوده اند.

همه مجموعه خیرین آستین بالا بزنند و نشان بدهند که غم بینوایان و گرفتاران برای آن ها مهم است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در احادیث و روایات پنج فایده برای "خیر رساندن به دیگران گفته شده است: اولین فایده، ایجاد و تقویت دوستی و رفاقت در بین مردم است.که در کشور های اسلامی به واسطه همین امر شاهد آن هستیم که مردم ما به گرفتار ها خیر می رسانندو در بلا ها یاور یکدیگر هستند و این نقطه مقابل صحنه هایی است که کشور های غربی که ادعای توسعه یافتگی دارند مشاهده می کنیم که هرکس به فکر خودش است و در آخر هم هیچ اتفاقی نمی افتد.

دومین فایده بخشش و یاری دیگران افزایش رزق و روزی است که ما می توانیم اول جهش خیر رساندن را شروع کنیم تا به فضل خداوند بعد از کرونا به جهش اقتصادی برسیم.

از دیگر فواید خیر رساندن نیز می توان: تقرب به خداوند، تقویت ایمان و ایجاد عزت و سربلندی در دنیا و مرگ راحت انسان اشاره نمود.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان