کد خبر: ۱۳۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
گفت و گوی "شیرازه" با فرماندار «شهرستان بوانات»؛

مبتلایان به کرونا در این شهرستان ارتباطی با معدن مس ندارند/11 نفر مبتلا از یک خانواده است

علی محمودی به دنبال اعتراض برخی افراد در مقابل فرمانداری با بیان این که بیماری کرونا هیچ ارتباطی به معدن مس ندارند،گفت:این خبر با شیطنت دو نفر انتشار یافته که هم اکنون شناسایی شده اند و برای آن ها پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

به دنبال تجمع و اعتراض جمعی از مردم شهرستان«بوانات»در مقابل فرمانداری این شهرستان که بر روی پلاکارد آن ها نوشته شده بود«11مورد مبتلا به کرونا در یک روز/سلامتی مردم شهرستان بوانات در این وضعیت فعلی مهم تر از کار معادن می باشد»، خبرنگار" شیرازه" موضوع را از زبان فرماندار بوانات جویا شد،که در ادامه از نظرتان می گذرد.

فرماندار بوانات:مبتلایان به کرونا در این شهرستان ارتباطی با معدن مس ندارند/11 نفر مبتلا از یک خانواده است
تشکیل پرونده قضایی برای دو نفر از اغتشاشگران
«علی محمودی»،فرماندار شهرستان بوانات در گفت و گو با خبرنگار"شیرازه"در پاسخ به این پرسش که چرا مردم این شهرستان در مقابل فرمانداری تجمع و اعتراض کرده اند؟ و تعطیلی معدن مس چه ارتباطی به با شیوع بیماری کرونا دارد؟با بیان این که بیماری کرونا هیچ ارتباطی به معدن مس ندارند،گفت:این خبر با شیطنت دو نفر انتشار یافته که هم اکنون شناسایی شده اند و برای آن پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

حتی یک کارگر هم در میان تجمع کنندگان نیست
وی به ایجاد درگیری این دو ،میان دو نفر از کاندیداها در زمان انتخابات اشاره کرد و افزود: این دو نفر حتی در زمان انتخابات هم میان دو نفر از کاندیداها درگیری ایجاد کردند که برایشان پرونده قضایی تشکیل داده ایم. تجمع مقابل فرمانداری حدود 25 نفر بوده که 23 نفر آن ها مغازه دار بوده و حتی یک کارگر هم در میان آن ها نیست.
مبتلایان به کرونا در این شهرستان ارتباطی با معدن مس ندارند/11 نفر مبتلا از یک خانواده است
مبتلایان بیماری کرونا در قرنطینه خانگی هستند
محمودی با بیان این که مبتلایان کرونا ارتباطی با معدن مس ندارند،ادامه داد: کل بیماران کرونایی این شهرستان در یک خانواده هستند و هیچ ارتباطی با معدن مس ندارند.ما بیماریابی را در این شهرستان فعال کرده ایم، از بستگان نزدیک این خانواده مثل خواهر،برادر،خاله و غیره که حدود 40 نفر بوده اند، تست گرفته ایم که از این تعداد، تست 11 نفرشان مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند.
وی افزود:اگر در حال حاضر 11 نفر مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شده به این دلیل بوده که دو نفر زمانی که از مشهد مقدس بازگشتند، دچار این بیماری شده و آن را به خانواده خود انتقال داده اند، البته این دو از همان ابتدا بستری شدند و بهبودی کامل پیدا کردند.
فرماندار بوانات با اشاره به ادامه فعالیت «معدن مس» در این شهرستان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی بزرگ مثل معادن مس در دستور کار«ستاد ملی مبارزه با کرونا» نیست.وی افزود:معدن مس در این شهرستان حدود 70 نیرو دارد که زنجیره تولیدشان متصل به معادن مس کشور بوده چرا که خوراک سایر معادن بوده و نیاز تعدادی زیادی از آن را فراهم می کند.این در حالی بوده که از 70 نفر در این معدن ، به 30 نفر از آن ها مرخصی اجباری داده شده و در حال حاضر تعداد باقیمانده نیز با رعایت پروتکل بهداشتی مشغول به کار هستند.
محمودی گفت:تاکنون شبکه بهداشت و درمان در سه مرحله این معدن و کارکنان آن را مورد بررسی قرار داده و با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،صنعت، معدن تجارت و مدیریت عمرانی مشکلی وجود ندارد.
این فرماندار با بیان این که شهرستان بوانات به طور کامل تحت کنترل موارد بهداشتی بوده،افزود: تب سنجی به صورت روزانه انجام می شود،سطح شهر به خوبی ضدعفونی شده و به جز اصناف ضرور دیگر اصناف تعطیل شده اند،علاوه بر این ها برای تولید ماسک و دستکش نیز اقدامات خوبی انجام گرفته و معابر ورودی و خروجی هم تحت کنترل است.
انتهای خبر/
 

برچسب ها: بیماری ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان