کد خبر: ۱۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

هنر مردم شهرستان پاسارگاد برای مقابله با کرونا

امروز با گذشت حدود 45 روز از پیدایش ویروس کرونا در کشور، شهرستان پاسارگاد هنوز در وضعیت سبز این ویروس قرار دارد و عاری از این ویروس منحوس می باشد، آماری که استثناست.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، پس از گذشت حدود 45 روز از پیدایش ویروس کرونا در کشور، شهرستان پاسارگاد هنوز در وضعیت سبز این ویروس قرار دارد و عاری از این ویروس منحوس می باشد، آماری که استثناست.

دیروز یکی از مسئولان شهرستان ارسنجان به صورت گذرا و اتفاقی به ایستگاه غربالگری و کنترل ترددهای ورودی شهر سعادت شهر از سمت اصفهان آمده بود که با مشاهده وضعیت موجود، از همت و غیرت مردم در حیرت مانده بود.

به گفته وی هیچ شهری مثل سعادت شهر اقشار مختلف مردم پای کار نیامده اند و هوای سلامت جامعه خود را ندارند. او از مردم که به صورت دلسوزانه خدمت می کردند فیلم گرفت و می‌گفت باید به همکاران و مسئولین شهرستان ارسنجان این فیلم را نشان بدهم تا بدانند چرا پاسارگاد هنوز پاک مانده است.

هنر مردم شهرستان پاسارگاد برای مقابله با کرونا

در هر شهری که ورودی آن شهر کنترل می شود فقط نیروهای دولتی و نظامی، مسئول کنترل کردن ورودی ها هستند، ولی در شهر ما این مردم هستند که در دوشادوش نیروهای نظامی و انتظامی با جان و دل از سلامت همشهریانشان دفاع می‌کنند.

کسبه شهرستان پاسارگاد هم ابتدا با تعطیل کردن واحدهای صنفی خود آن هم به صورت خودجوش حسن نیت خود را ثابت کرده اند و امروز می بینیم که همین کسبه از صنوف مختلف با توجه به متضرر شدن از لحاظ مالی باز منفعت را فدای سلامت خود و همشهریان کرده اند و به صورت شبانه روزی در ورودی شهر مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند و از ورود غیر بومیان جلوگیری می کنند.

در سوی دیگر شهر هم گروه مردم نهادی که با همتی بلند در حال کنترل ورودی شهر هستند و لحظه ای از خدمت رسانیشان به همشهریان کوتاه نیامده اند. عده ای از همشهریان و خیران هم برای تشکر و قدردانی با در دست داشتن جعبه ای شیرینی، تدارک غذا، آب میوه، چای و ... به ایستگاه های ورودی می آیند و خسته نباشید می گویند، خستگی که با این اقدامات از تن زحمتکشان بیرون می‌رود.

کشاورزان و تراکتوردارن شهرستان هم بیکار ننشستند و هرشب به صورت داوطلبانه به محلول پاشی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها می پردازند.

خیرهای پاسارگادی هم برای خرید محلول دست به جیب می شوند.

و حالا وفقط یک موضوع مانده آن هم این است که مردم، خیران و متمکنین شهرستان پاسارگاد، پازل محبت و نوع دوستی را تکمیل کنند و مثل همیشه دست یاری شان را به سوی شهروندان نیازمند دراز کنند با کمک های معیشتی به متضرران کرونا. آری بعد از لطف خدا این همت و غیرت شما مردم خوب شهرستان است که باعث شده است که تا الان عاری از این ویروس باشیم. در آخر از زمات مسئولانی که در کنار مردم تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نظرات بینندگان