کد خبر: ۱۳۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
واكنش اداره صمت لار به خبر گراني در بيرم:

كمبود بازرس در شهرستانهاي لارستان و اوز داريم / مغازه دارها موظفند قيمت ها را به نمايش عموم بگذارند

در پی انتشار خبر گرانی در شهر بیرم، رئیس اداره صمت و مسئول اتاق اصناف مغازه دارها را موظف کردند قيمت ها را به نمايش عموم بگذارند.

به گزارش شیرازه، محمد علي ابراهيم زاده رئيس اداره صنعت ،معدن، تجارت لارستان در واكنش به خبر "نارضایتی شدید شهروندان بيرمي از افزایش قیمت ها" منتشر شده بود واكنش نشان داد و گفت : اتاق اصناف لار فقط دو نفر بازرس دارد و بايد كل بخش ها ي لارستان و اوز پوشش دهند و به همه جا واقعا نمي رسند!! و تنها راه، اين است كه نماينده اتاق اصناف (و يا حتي بخشداري ) بيرم مغازه ها را بررسي کنند.

كمبود بازرس در شهرستانهاي لارستان و اوز داريم / مغازه دارها موظفند قيمت ها را به نمايش عموم بگذارند

رئيس اداره صمت لارستان با بیان اینکه اگر هرفروشگاهي تخلف نموده، نامه مكتوب به اتاق اصناف لار ارسال تا برخورد قانوني صورت گيرد فزود: ميوه و تره بار بستگي به عرضه و تقاضا دارد يك موقع فصل اش ،كم و زياد ميشود و مربوطه به شرايط موجود كشور (كرونا) و مختص شهر بيرم نیست؛ مغازه دارها بايد فاكتور خريد داشته باشند.

در ادامه ي پيگيرها، همين موضوع را از حميد ملكپور مسئول اتاق اصناف بيرم جويا شديم و وي در پاسخگویی گفت: روز گذشته از فروشگاه هاي مواد غذایی، میوه وتره بار، و مرغ فروشی ها شهر بيرم و دهستان بالاده با حضور مسئول اصناف، كارشناسان بهداشت و دامپزشکی بازدید بعمل آمد.

وي در ادامه افزود: طي بازديد ديروز دو مورد بهداشتی مرغ فروشی، و دو مورد هم سوپر مارکت، مواد غذايي تاریخ گذشته داشتند كه اخطاریه بهداشتي برای آنان صادر شد.

ملكپور در خصوص مغازه ها تصريح كرد: تمامي مغازه هاي تره بار موظف شدندكه قیمت فروش محصولات را در تخته وایت بورد درب مغازه نصب کنند و قیمت روزانه را جهت دید عموم، به نمايش بگذارند و همچنين برای سوپرماركتها هم برچسپ قيمت تحويل مغازه دار شده تا قيمت هر جنس روي كالاي مربوطه چسبانده شود؛ در غير اينصورت باشد تخلف محسوب شده و شهروندان محترم مي توانند موارد با شماره ذيل گزارش دهند تا برخورد لازم قانوني صورت گيرد.

بهداشت بيرم:

٠٩١٦٤٤٨٧٤٠٥

اتاق اصناف بيرم:

٠٩١٧٦٣٦٤٦٩٢

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان