کد خبر: ۱۳۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
منتخب مردم شیراز:

داوطلبان مردمی نقش مهمی در مقابله با جنگ های میکروبی و بحران های طبیعی دارند

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: داوطلبان مردمی و گروه های خودجوش، نقش مهمی در زمینه مدیریت و مقابله با جنگ های میکروبی و بحران های طبیعی دارند.

به گزارش شیرازه، دکتر جعفر قادری منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم در بازدید از فعالیت های چند گروه مردمی و داوطلب در دانشگاه صنعتی شیراز با بیان این که باید ساختارهایی طراحی شود تا از توان افراد و جوانان علاقه مند در زمان وقوع بحران ها بهره برداری شود، افزود: برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که هم در زمان بحران و هم در زمان های عادی، گروه های مردمی بتوانند به ایفای نقش بپردازند؛ اما در عین حال باید به اشتغال این افراد هم توجه ویژه شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا نشان داد زیرساخت های تولیدی کشور برای مقابله با این بحران آماده نشده است و تمهیدات لازم برای تولید و تامین مواد اولیه فراهم نشده بود.

وی با تاکید بر این که اقتصاد ما تاب آوری لازم برای مدیریت شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا را ندارد، ادامه داد: با همه محدودیت ها، گروه های مردمی و جهادی وارد عرصه تولید شدند و اگر اکنون پرسنل بخش های درمانی- بهداشتی و کارکنان بخش های خدماتی مشکلی در تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک ندارند به دلیل اقدامات ارزشمند گروه های داوطلب مردمی است.

منتخب مردم شیراز در مجلس دوازدهم با تشکر از مسئولینی که شرایط را تسهیل کردند و امکانات لازم را پای کار مقابله با کرونا آوردند، گفت: جوانان داوطلب قبلا هم در عرصه های دیگر پای کار نظام و انقلاب بودند و امروز هم وارد این عرصه پرخطر شده اند و کارهای روی زمین مانده را بر عهده گرفته اند.

قادری اظهار کرد: امیدواریم تجربیات مقابله با بحران موجب شود که در بحران های آینده، مدیریت بهتری صورت گیرد.

وی با بیان این که هنوز هم ناهماهنگی هایی در تامین اقلام و پشتیبانی از گروه های مردمی وجود دارد، ادامه داد: می شود از امکانات کشور بهتر استفاده کرد و با فراهم کردن تجهیزات لازم از ظرفیت نیروهای متعهد و پرشور بیش از گذشته استفاده کرد.

در این بازدید کاظم روستایی از مدیران گروه های جهادی اظهار کرد: گروه های متعدد مردمی در روزهای گذشته با حضور در دانشگاه صنعتی شیراز در زمینه تولید ماسک و تهیه و توزیع اقلام معیشتی همکاری کرده اند.

وی به مشکلات گروه های داوطلب مردمی در زمینه تهیه مواد اولیه به منظور تولید اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: در صورتی که تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز تامین شود امکان تولید روزانه صد هزار ماسک بهداشتی در مجموعه دانشگاه صنعتی شیراز توسط گروه های مردمی وجود دارد.

این مدیر گروه های مردمی افزود: هم اکنون در دانشگاه صنعتی شیراز روزانه 25 هزار عدد ماسک بهداشتی تولید می شود که بر اساس اعلام نیاز دستگاه ها و نهادهای مسئول توزیع می شود.

روستایی، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی در میان خانواده های مستضعف را از دیگر اقدامات گروه های جهادی در دانشگاه صنعتی شیراز برشمرد و گفت: برنامه ریزی برای توزیع دوهزار بسته موادغذایی جهت خانواده های نیازمند ومشاغل بیکار شده درمدت گذشته صورت گرفته است و در این زمینه چشم انتظار مشارکت و همراهی خیرین هستیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان