کد خبر: ۱۳۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مسئول طرح بزرگ "نهضت نهج البلاغه خوانی" خبر داد:

اجرای طرح بزرگ نهضت نهج البلاغه خوانی، برای اولین بار در کشور/ علی آباد قیروکارزین، اولین روستای دوستدار نهج البلاغه در کشور

حجت الاسلام دهقان گفت: طرح بزرگ "نهضت نهج البلاغه خوانی" به صورت خودجوش و مردمی با محوریت یکی از روستاهای استان آغاز شد.

حجت الاسلام محمد دهقان مسئول طرح بزرگ "نهضت نهج البلاغه خوانی" در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: طرح بزرگ "نهضت  نهج البلاغه خوانی" به صورت خودجوش و مردمی با محوریت یکی از روستاهای استان آغاز شد و در شهرک علی آباد از توابع شهرستان قیروکارزین 380نفر از ماه رجب طرح را آغاز و تا پایان رمضان به صورت روزانه ادامه خواهد داشت و اختتامیه طرح، در عید فطر خواهد بود.

اجرای طرح بزرگ نهضت نهج البلاغه خوانی، برای اولین بار در کشور/ اولین روستای دوستدار نهج البلاغه در کشور

وی با بیان اینکه با فرصت خانه نشینی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای هموطنان پیش آمد، این طرح با استقبال بیشتری روبرو شد، افزود: ما از طریق فضای مجازی، برنامه می دهیم که امروز فلان صفحات را می خوانیم و این صفحات، با روش های شش گانه مطالعه می شود و اطلاعاتی را که طبق دستورالعمل جامعه آموزش داده شده، به سرگروه ها ارائه می شود.

به گفته حجت الاسلام دهقان، شش نکته کاربردی نهج البلاغه خوانی آسان عبارت است از: 1- فارسی بخوانید.

2- از میان تمام ترجمه ها فعلا ترجمه استاد دشتی آسانترین ترجمه می باشد.

3-روزی ده دقیقه بخوانید ، در این صورت ظرف4 ماه یک دور نهج البلاغه را خوانده اید.

4-از آخر به اول بخوانید. یعنی از خواندن حکمتها آغاز نمایید . بعد از دوبار خواندن حکمتها . نامه ها و سپس خطبه ها را بخوانید . نامه ها و خطبه ها را از آخر به اول بخوانید چون آخرین نامه ها و خطبه ها کوتاه تر و آسانتر است .

5- در دور اول هیچ نیازی به حفظ و یادداشت نیست .چون فرسایشی و طولانی خواهد شد و خسته خواهید شد .

6- در دور اول به همان مقدار که با ترجمه مرحوم دشتی متوجه شدید، اکتفا نمایید. هر چه را متوجه نشدید در دور بعد خواندن و مراحل بعد متوجه خواهید شد. ولی من به شما تضمین میدهم هرکس با این روش نهج البلاغه را بخواند، حداقل 60-70 درصد مطالب را مثل آب خوردن متوجه خواهد شد.

مسئول طرح بزرگ "نهضت  نهج البلاغه خوانی" تصریح کرد: در این طرح به نیابت از 18 شهید گرانقدر شهرک، هجده نفر به نیابت از شهدای همان خطه، به عنوان سرگروه یا "خادم الشهید" به عضویابی مشغول شده و در مجموع 380 نفر به صورت روزانه و در یک طرح درس منسجم، به قرائت روزانه نهج البلاغه مشغول هستند.

وی تأکید کرد: این طرح، اگرچه به صورت مشابه در بعضی نقاط کشور اجرا شده، اما با این رویکرد و با این وسعت جمعیتی، اولین بار است اجرا می شود.

حجت الاسلام دهقان با تصریح بر اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ علوی با هدف انس و الفت با سخنان حضرت علی(ع) برنامه ریزی شده است، انس با نهج البلاغه را یکی از کارهایی دانست که قطعاً در دو موضوعی که مقام معظم رهبری می فرمایند هم دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و هم دعا و نیایش برای از بین بردن شرایط خاص کنونی تاثیرگذار است، مثمرثمر است؛

مسئول طرح بزرگ "نهضت  نهج البلاغه خوانی" گفت: با توجه به اینکه این روزها فضا، یک فضای اجتماعی نیست، پس از فضای مجازی برای ادامه کار استفاده کردیم.

به گفته وی، این کار، یک کار کاملا برنامه ریزی شده است و برای این ایامی که مردم اجبارا خانه نشین شده اند، و نیز میل مردم به اهداف تربیتی بخصوص با توجه به نهج البلاغه، قطعا استقبال مردمی را به همراه خواهد داشت.




نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان