کد خبر: ۱۳۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

کاهش ۵۳ درصدی مصرف بنزین در فارس

با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد‌ها در تعطیلات نوروز ۹۹ میانگین مصرف روزانه بنزین در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۵۳ درصدی مصرف بنزین در فارسمدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است.
امیر بنی کریمی با بیان این موضوع که فارس به عنوان چهارمین مصرف کننده سوخت در کشور است، افزود: با شروع بیماری کرونا از ابتدای اسفند پارسال و کاهش تردد‌ها مصرف بنزین در استان سیر نزولی داشته و این میزان مصرف با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش تردد‌های بین استانی و همکاری مردم در نوروز ۹۹ به حدود ۳ میلیون لیتر در روز رسیده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مصرف نفت گاز در استان در بخش حمل و نقل در بازه زمانی یکم تا ۱۵ فروردین ماه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ درصد کاهش داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گندزایی و ضد عفونی مداوم مجاری عرضه با همکاری مالکان جایگاه‌ها، فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، کنترل و تب سنجی رانندگان نفتکش و ضد عفونی نفتکش‌ها را از جمله اقدامات پیشگیرانه این شرکت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.
بنی کریمی اظهارداشت: ۲۸۷ باب جایگاه سوخت مایع با ۳ هزار و ۲۰۰ نازل و ۱۲۹ باب جایگاه سی ان جی با ۸۰۰ نازل بدون وقفه و به صورت شبانه روزی فعال و در حال سوخت رسانی به مردم است.
صدا و سیما
برچسب ها: بنزین ، فارس ، تردد‌ها
نظرات بینندگان