کد خبر: ۱۳۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

رفع تصرف ۴ هکتار اراضی ملی در استهبان/کشف ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۴ هکتار اراضی ملی در استهبان
جانشین فرماندهی انتظامی استان از رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان استهبان خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در راستای گزارشات واصله مبنی بر اینکه تعداد ۶ نفر از اهالی روستای "سهل آباد" شهرستان استهبان اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران انتظامی با همکاری سپاه پاسداران به محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری ۶ نفر متهم، یک دستگاه بیل مکانیکی را نیز توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد، افزود: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق در خرم بید
فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از توقیف یک کامیون و کشف ۲۰۰ رأس دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدجوکار گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او بیان کرد: مأموران در بازرسی از این کامیون تعداد ۲۰۰ رأس دام قاچاق که فاقد مجوز قانونی و بهداشتی بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: با افرادی که اقدام به حمل غیر مجاز دام می‌کنند برخورد قانونی و احشام آن‌ها توقیف و تحویل دامپزشکی می‌شود.

دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۶۰ فقره سرقت در ایام نوروز
فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۶۰ فقره انواع سرقت از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ در انتظامی ممسنی بود که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در همین راستا ماموران در این ایام پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۱۴ نفر سارق را دستگیر و ۶۰ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان ممسنی تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی ممسنی در سال جاری نیز می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: کشف ، رأس ، گوسفند ، قاچاق ، فارس
نظرات بینندگان