کد خبر: ۱۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
طاهر موهبتی

دفترچه‌های بیمه سلامت تا اول تیر نیاز به تمدید ندارند

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: دفترچه‌های بیمه سلامت را تا اول تیر تمدید کردیم و نیازی نیست بیمه شدگان کشور مراجعه حضوری به دفاتر داشته باشند.
دفترچه‌های بیمه سلامت تا اول تیر نیاز به تمدید ندارندما بطور متوسط در هر ماه ۲ میلیون بار مراجعه برای تمدید دفترچه‌های بیمه داشتیم که به منظور کاهش تردد افراد در جامعه و مراجعه نکردن آن‌ها به دفاتر پیشخوان برای تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت، اعتبار تمام دفترچه‌ها شامل کارکنان دولت، روستاییان، مددجویان کمیته امداد، طلاب و دانشجویان که دفترچه‌ها خود را از بهمن تمدید نکرده اند، تا اول تیر تمدید کردیم و هیچ گونه نیازی به مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان نخواهد بود.
وی گفت: فقط گروه بیمه ایرانیان که در مجموع در کشور ۸۰۰ هزار نفر هستند و حق بیمه پرداخت می‌کنند آن‌ها باید با مراجعه به سیستم و یا حضوری دفترچه‌های خود را تمدید کنند.
مدیرعامل بیمه سلامت افزود: همچنین مقرر شد مدت زمان تعیین نتیجه ارزیابی وسع برای بیمه شدگان از یک ماه به یک روز کاهش پیدا کند تا افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند با سرعت تحت درمان قرار گیرند، به طوری که تمام خدمات تشخیصی نظیر سی تی اسکن ریه‌ها، آزمایش ها، بستری در آی سی یو و تمام دارو‌های تعیین شده در پروتکل وزارت بهداشت برای هموطنان مشکوک و بیمار تحت حمایت بیمه سلامت قرار گیرند.
موهبتی گفت: محدودیت‌هایی که در راهنما‌های بالینی برای تعداد سی تی اسکن در سال بود و یا محدودیت در تخصص پزشکان برای تجویز دارو هم برای بیماران کرونایی برداشته شده است.
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، کرونا
نظرات بینندگان