کد خبر: ۱۳۷۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

رویشی زیبا از همدلی مردم در نحسی کرونایی

در آستانه نیمه شعبان این بسته های بهداشتی توسط خادمیاران رضوی و نیروهای بسیج درب تک تک منازل شهر و روستا به هم شهرستانی های عزیز اهدا خواهد شد.
در روزهای پایانی سال نود و هشت با شیوع ویروس کرونا در کشور، شهرستان ارسنجان هم مانند سایر نقاط استان وارد شرایط بحرانی شد و مردم که داشتند کم کم برای ورود به سال جدید و تعطیلات نوروز برنامه ریزی می کردند، به ناگاه با یک شوک بزرگ روبرو شدند بحرانی که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود و امکانات کافی برای مقابله با آن در دسترس نبود. همه بخش های اداری و خدماتی به حالت آماده باش درآمد و کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه قرار گرفت. 
اما مثل همیشه گروه‌های مردمی وارد عرصه شدند. از گوشه و کنار شهر و روستا ها خبر از کارگاه های خانگی تولید ماسک و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده به گوش می رسید. 
به سرعت جلسات مشترکی با حضور شبکه یاران نیروهای انقلاب اسلامی، خادمیاران رضوی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، بسیج و سپاه، رئیس شورای شهر، رئیس فنی حرفه ای، رئیس شبکه بهداشت، رئیس کمیته امداد امام، رئیس اداره صمت، بخشدار و جمعی از خیرین و فعالان اجتماعی تشکیل شد. تا ضمن نظارت بر تولید بهداشتی ماسک ها، یک شبکه توزیع هماهنگ در شهرستان شکل گیرد و اقلام ضروری بهداشتی عادلانه در بین مردم توزیع گردد. 

شروع به کار کارگاه تولید ماسک در مرکز فنی حرفه ای
کارگاه تولید ماسک در مرکز فنی حرفه ای شهرستان شروع به کار کرد. آقای محمد رحیمی مدیریت کارگاه را برعهده گرفت و تعداد ۱۰ عدد چرخ خیاطی موجود در کارگاه خود را به فنی حرفه‌ای منتقل نمود و از تعدادی از همکاران خیاط خود در شهرستان برای کمک به راه اندازی کارگاه دعوت کرد.  تعدادی از خواهران خیاط شهرستان نیز با انتقال چرخهای خود به فنی حرفه ای به کمک گروه شتافتند. چهار توپ پارچه اسپان باند (حدود ۱۰۰۰متر ) توسط مهندس رشیدی منتخب مردم در مجلس یازدهم به کارگاه اهدا شد و یک توپ پارچه ۷۵۰ متری و همراه حدود ۴۰ کیلو کش به ارزش تقریبی ده میلیون تومان به همت خیرین در اختیار کارگاه قرار گرفت. و روزانه بیش از 3000 ماسک در کارگاه فنی حرفه‌ای تولید شده، با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اتوکلاو و ضدعفونی و سپس بسته بندی شد.

تهیه بسته های بهداشتی برای همه خانوارها 
با دعوت از خیرین شهرستان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، این گروه کار خود را با تهیه ۱۰ هزار جفت دستکش یکبار مصرف و ۱۰۰۰ لیتر الکل مخصوص ضدعفونی ادامه داد، الکل ها در بطری‌های ۱۰۰ سی بسته بندی شده و نزدیک به ۱۰ هزار پک بهداشتی شامل: ماسک، دستکش و بطری الکل آماده توزیع شد. و حالا در آستانه نیمه شعبان این بسته های بهداشتی توسط خادمیاران رضوی و نیروهای بسیج درب تک تک منازل شهر و روستا به هم شهرستانی های عزیز اهدا خواهد شد. 

این راه ادامه دارد...
این گروه مردمی قصد دارد کار خود را ادامه دهد و با تهیه سبدهای غذایی ویژه ماه رمضان برای قشر کم درامد و خانواده هایی که در شرایط موجود، شغل و منبع درآمد آنها تعطیل شده است، در حد امکان به تسکین آلام جامعه کمک نماید.
 در این مجموعه تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیون تومان پول نقدی و پانصد نفر روز کار انجام شده است. اگر شما هم در ادامه راه مایل به همراهی با گروه هستید، می توانید هزینه جشن ها و نذورات ماه شعبان و رمضان خود را به حساب خادمیاران رضوی شهرستان ارسنجان واریز نمایید و در این امر خداپسندانه شریک شوید.
شماره حساب خادمیاران رضوی شهرستان ارسنجان جهت جمع آوری کمک های مردمی5015-2632-8111-6273

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
0
لطفاً در خبرهای که تهیه می‌کنید پیگیری کنید که ماسکها در کدام مراکز و به چه قیمتی توزیع می‌شوند.